لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان مرگ ملا حسن رحمانی را تایید کردند


ملا حسن رحمانی یکی از پیشگامان تحریک طالبان بود.
ملا حسن رحمانی یکی از پیشگامان تحریک طالبان بود.

طالبان مرگ ملا محمد حسن رحمانی یکی از چهره‌های ارشد آن گروه را تایید کرده گفته اند که وی در اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشته است، اما محل و زمان مرگ او را مشخص نساخته اند.

برخی گزارشهای تایید ناشده حاکی است که ملا حسن رحمانی روز دوشنبه در یک شفاخانۀ نظامی در پاکستان درگذشته است. رحمانی پیش از مرگ با ملا اختر محمد منصور رهبر جدید طالبان بیعت کرده بود.

حاجی آغا لالی دستگیری عضو شورای ولایتی کندهار و مشاور رئیس جمهور افغانستان در امور قبایل می گوید که آنعده رهبران طالب که مانند ملا حسن رحمانی طرفدار روند صلح در افغانستان بوده اند در چند سال اخیر به گونۀ مرموز از بین رفته اند.

آقای دستگیری می گوید که در چندین تماسی که با ملا رحمانی داشت، همواره از زبان وی در مورد تامین صلح و برگشت همه افغانها به کشورشان می شنید.

رحمانی ۵۵ ساله که تعلیمات دینی را در مدارس پاکستانی فراگرفته بود، در زمان تهاجم قشون سرخ اتحاد جماهیر شوروی وقت بر افغانستان در صفوف مجاهدین می جنگید.

در سال ۱۹۹۴ ملا حسن رحمانی یکی از پیشگامان تحریک طالبان بود که سپس به صفت والی کندهار گماشته شد و تا دسامبر ۲۰۰۱ که رژیم طالبان سرنگون شد، در این سمت باقی ماند.

گفته می شود که ملا حسن رحمانی پس از فروپاشی رژیم طالبان به پاکستان رفت و از جنگ جدید طالبان بر ضد حکومت افغانستان و نیروهای بین المللی حمایت می کرد.

XS
SM
MD
LG