لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ گروهی مهاجمان طالب در لوگر ۲۲ پولیس را کشت


طالبان هفتۀ گذشته بر قوماندانی امنیه کندز نیز حمله کرده بودند
طالبان هفتۀ گذشته بر قوماندانی امنیه کندز نیز حمله کرده بودند

حملۀ گروهی مهاجمان انتحاری بر قوماندانی امنیه ولایت لوگر منجر به کشته شدن ۲۲ پولیس و زخمی شدن هشت پولیس دیگر شد. طالبان مسوولیت این رویداد را به دوش گرفتند.

سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت لوگر به صدای امریکا گفت که در این حمله چهار مهاجم انتحاری دست داشتند که ابتدا با سلاح سبک به گلوله باری پرداخته و سپس مواد انفجاری همراه شان را منفجر کردند.

دین محمد درویش گفت که مهاجمان یونیفورم پولیس بر تن داشتند. او گفت که یک مهاجم خود را در مقابل دروازۀ ورودی منفجر ساخت و دو مهاجم دیگر آنان در اثر گلوله باری پولیس کشته شد.

آقای درویش گفت که مهاجم چهارم خود را در هنگام صرف طعام افسران خود را به طعام خانه رسانده در آنجا مواد همراهش را منفجر کرد که به گفتۀ وی بیشترین تلفات در این انفجار وارد شد.

سخنگوی قوماندانی امنیه لوگر افزود که ملبس بودن مهاجمین با یونیفورم پولیس، محافظان قوماندانی را غافل ساخت و سبب شد که یکی از آنان بتواند خود را در طعام خانۀ مزدحم این مرکز برساند.

طالبان سه شنبه گذشته نیز بر قوماندانی امنیه ولایت کندز حمله کردند. مهاجمان که یونیفورم پولیس بر تن داشتند پیش از رسیدن به هدف از سوی نیرو های امنیتی از پا در آورده شدند و تنها یک منسوب پولیس در آن رویداد زخمی شد.

این در حالی است که یک روز پیش، طالبان مسلح با حمله بر یک مرکز پولیس در ولسوالی میوند ولایت کندهار ۱۳ منسوب پولیس را از بین بردند.

از سوی دیگر مقام های امنیتی افغان می گویند که تا کنون در عملیات سربازان افغان در ولایت هلمند بیش از ۳۰ شورشی طالب کشته شده است. به گفتۀ مقام ها در این عملیات هفت سرباز افغان نیز زخمی شده است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG