لینک های دسترسی

Breaking News

آمادگی طالبان برای مذاکرات صلح


آمادگی طالبان برای مذاکرات صلح
آمادگی طالبان برای مذاکرات صلح

طالبان می گویند که جناح سیاسی آنان برای داخل شدن به مذاکرات صلح به منظور خاتمه بخشیدن به جنگ در افغانستان ، آماده می باشد.

در اعلامیه یی که از طریق ایمیل منتشر شده است طالبان گفته اند که آنان به تلاش های شان برای آوردن صلح در این کشور آشوب زده، افزایش می بخشند.

اما آنان همچنان طی این اعلامیه مخالفت خویش را با قانون اساسی کنونی افغانستان تکرار نموده و آن را به حکومتی به رهبری حامد کرزی که به آن "ادارۀ دست نشانده" اطلاق شده است، ارجاع نموده اند.

این تبصره ها در حالی صورت میگیرد که " مارک گروسمن" فرستادۀ خاص ایالات متحده در امورپاکستان و افغانستان آمادگی میگیرد تا هیاتی را رهبری نماید که در هفتۀ آینده وارد افغانستان میگردد تا تایید حامد کرزی را برای از سرگیری مذاکرات مقدماتی با طالبان دریافت نماید.

در اوایل این ماه طالبان گفتند که موافقت مقدماتی را برای کشایش یک دفتر سیاسی در قطر به دست آورده اند که این حرکت مینواند سهولت هایی رادر مذاکرات ایجا نماید.

هلری کلنتن وزیر خارجۀ ایالات متحده به روز چهارشنبه گفت که تا کنون در مورد رهایی زندانیان طالب تصمیمی اتخاذ نگردیده است . وی گفت که ایالات متحده آماده است تا از پروسۀ مصالحه به رهبری افغانها حمایت نماید .

همچنان به روز پنجشنبه یک سخنگوی طالبان گفت تصاویری که به گونۀ" انلاین" پخش گردیده و نشان میدهد که شماری از عساکر بحری ایالات متحده بالای اجساد جنگجویان کشته شدۀ طالبان ادرار می کنند ، در برنامۀ آنان برای مذا کرات تاثیری وارد نمی کند . ذبیح الله مجاهد گفته است در حالیکه این پروسه بسیار مقدماتی است ، نوار ویدیویی جنجال برانگیز احتمالاً بر روند مذاکرات و یا پیشنهاد تبادلۀ زندانی ها تاثیر نخواهد گذاشت.

نیروهای ناتو در افغانستان شدیداً این عمل را محکوم نموده اند . نیرو های بحری ایالات متحده گفته اند که عملی که به تصویر کشیده شده است مغایر ارزش های شخصیت نیرو های بحری ایالات متحده است

XS
SM
MD
LG