لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان؛ پنج مسافر را در وردک رها و پنج تن دیگر را ربودند


شاهراه کابل – بامیان از مسیر ولایت میدان‌وردک در این اواخر شاهد چندین قضیۀ آدم‌ربایی بوده است.
شاهراه کابل – بامیان از مسیر ولایت میدان‌وردک در این اواخر شاهد چندین قضیۀ آدم‌ربایی بوده است.

مقامات ولایت میدان‌وردک می‌گویند، پنج مسافری که در ماه سنبله از شاهراه نمبر دو ربوده شده بودند؛ دیروز آزاد گردیدند؛ در این حال شورای ولایتی وردک از اختطاف پنج مسافر دیگر امروز خبر می‌دهند.

مخالفین مسلح دولت افغانستان به تاریخ ۱۴ سنبله پنج مسافر را از شاهراه نمبر دو، از موتر پایین کرده و با خود برده بودند.

اما مقامات می‌گویند که در ابتدا ربایندگان مشخص نبود؛ ولی بعداً روشن گردید که این افراد را طالبان ربوده اند. عبدالرحمان منگل سخنگوی والی میدان وردک به صدای امریکا گفت، پس از مشخص‌شدن ربایندگان تلاش‌ها برای رهایی این افراد آغاز گردید.

به گفتۀ منگل، افراد ربوده‌شده باشند‌گان ولسوالی بهسود استند که با وساطت بزرگان قومی از نزد طالبان دیروز آزاد شدند.

سخنگوی والی میدان‌وردک افراد ربوده شده را ملکی خواند و گفت که در رهایی آنان معامله‌ای انجام نشده است.

او در مورد که چرا طالبان این افراد را ربوده بودند گفت "برای ما گفته شد که بالای این افراد مشکوک بوده اند؛ اما سرانجام روز پنجشنبه توانستیم که به خانواده‌های شان تسلیم کنیم".

در همین حال حسین‌علی بلیغ عضو شورای ولایتی میدان وردک به صدای امریکا تأیید کرد؛ اما گفت که طالبان خود این افراد را رها کرده اند.

آقای بلیغ افزود، هرچند تلاش‌های قومی برای رهایی این مسافرین جریان داشت؛ ولی بامداد دیروز، این افراد خود را به پوسته‌ پولیس محلی در جلریز رسانده اند.

در همین حال، گزارش‌هایی از ربوده‌شدن پنج مسافر دیگر در ولایت میدان‌وردک وجود دارد.

حسین‌علی بلیغ عضو شورای ولایتی این ولایت به صدای امریکا گفت، حوالی ساعت ۳:۰۰امروز گزارش‌هایی به آنان رسیده است که طالبان موترهای مسافربری را در درۀ میدان متوقف ساخته و یک موتر را با پنج مسافر برده اند.

آقای بلیغ افزود که طالبان هنگام متوقف ساختن موترهای مسافربری، برخی مسافرین را نیز لت و کوب کرده اند و برخی شیشه‌ موترها را نیز شکستانده اند.

اما عبدالرحمان منگل سخنگوی والی این ولایت، به صدای امریکا، قضیۀ ربوده‌شدن پنج مسافر را امروز جمعه رد کرد و گفت که اگر آدم‌ربایی صورت می‌گرفت برای آنان گزارش داده می‌شد.

او گفت "هنوز در این مورد اطلاعی نداریم و آن را رد می‌کنیم".

شاهراه کابل – بامیان از مسیر ولایت میدان‌وردک در این اواخر شاهد چندین قضیۀ آدم‌ربایی بوده است.

XS
SM
MD
LG