لینک های دسترسی

Breaking News

رقیب برج خلیفه در دبی اعمار می شود


ساختمان جدید حتا در بلندترین طبقات باغچه و برنده های سیار خواهد داشت.
ساختمان جدید حتا در بلندترین طبقات باغچه و برنده های سیار خواهد داشت.

شهر دبی باز هم یکی دیگر از بلندترین ساختمان های جهان را در خود جا می دهد.

ساختمان جدید برنده های گردان داشته و حتا در بلندترین طبقات آن گل و گیاه غرس خواهد بود که به گفتۀ طراحان از باغهای معلق بابل الهام گرفته است.

محمد العبار رئیس شرکت "املاک اعمار" مستقر در دبی روز یکشنبه گفت که برج جدید از برج خلیفه که بلندترین ساختمان در دبی است، بلندتر خواهد بود. برج خلیفه ۸۲۸ متر بلندی دارد.

برخلاف برج خلیفه، آسمان خراش جدید سنتی نبوده و باغ و باغچه هایی در تقریباً تمام طبقات خود دارد و به گفتۀ آقای عبار یک هوتل مجلل، رستوران های سیار و برنده های شیشه یی که در بیرون دیوار برج گردش خواهند داشت، از شگفتی های دیگر این ساختمان است.

هزینۀ اعمار این ساختمان حدود یک میلیارد دالر بر آورد شده که در مساحت شش کیلومتر مربع زمین در کنار "نهر دبی" ساخته می شود. نهر دبی یکی ساحات حفاظت شدۀ حیات وحش است که جاذبۀ خوبی برای فلامینگو (مرغ آتشی) و سایر پرنده های دریایی می باشد.

العبار ساختمان جدید را برج ایفل قرن ۲۱ خوانده گفت که این بنا نه تنها جاذبۀ خوب گردشگران است بلکه به گفتۀ وی بازار خوبی برای مشتریان املاک است.

سنتیاگو کالاتراوا والس، مهندس سویسی اسپانیایی تبار این ساختمان را طراحی کرده است که قرار است با نمایشگاه جهانی ۲۰۲۰ دبی به گونۀ همزمان گشایش یابد.

با اینحال شورای ساختمانهای بلند و زیستگاه شهری مستقر در شیکاگو می گوید که ساختمان جدید با وصف آنکه از نظر طول بلندتر از برج خلیفه است، اما نمی توان آن را بلندترین ساختمان جهان تلقی کرد.

باید کم از کم ۵۰ درصد هر طبقۀ یک ساختمان قابل رهایش باشد تا در رده بندی ساختمانهای بلند جهان قرار داده شود. شورای ساختمان های بلند جهان برج های مخابره و ترصد را که در بلندترین نقطۀ ساختمانها قرار داشته و سطح قابل استفادۀ کمتری می داشته باشد، در سنجش طول ساختمانها شامل نمی سازد.

به هر حال برج خلیفه تا دیر زمان بلندترین ساختمان جهان باقی نمانده و قرار است به زودی آسمان خراش دیگری به بلندی ۱۰۰۰ متر در شهر جدۀ عربستان سعودی ساخته شود.

گزارش: خبرگزاری اسوشیتدپرس

برگردان: نجیب الله احمدیار

XS
SM
MD
LG