لینک های دسترسی

Breaking News

جنجال های حزبی پس ازنامزد شدن دانلدترمپ


تدکروز که از رقبای سرسخت انتخاباتی دانلد ترمپ بود دیشب در نشست ملی این حزب در شهر کلیفلند ایالت اوهایو از نامزدی آقای ترمپ برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت نکرد.

بر اساس عرف حزب جمهوری خواه،‌ تمامی کاندیدان حزب باید از نامزد نهایی اعلام حمایت بکنند. با وجود آنکه سکات واکر و مارکو روبیو کاندیدان دیگر این حزب از دانلد ترمپ اظهار حمایت کردند اما تدکروز از این تعهد حزبی سر باز زد و فقط نامزدی آقای ترمپ را مبارکباد گفت.

آقای ترمپ در جریان سخنرانی تدکروز در داخل تالار حضور نیافت و با پایان یافتن سخن های آقا کروز وارد تالار شد.

سخنرانی آقای کروز با هیاهوی منفی در مقابلش پایان یافت و دانلد ترمپ در واکنش به این اقدام تدکروز در صفحه تویترش نوشته که آقای کروز به تعهد حزب احترام نکرد اما برای او هیچ فرقی نمیکند.

تویتر آقای ترمپ
تویتر آقای ترمپ

تدکروز در مقابل این واکنش آقای ترمپ بیشتر از گذشته جدیتر پاسخ داد. او صبح امروز در میان برخی از هواخواهان و نمایندگان انتخاباتی گفت که دانلد ترمپ از عدم حمایتش آگاه بود زیرا او برایش گفته بود که حمایتش نمیکند.

اما آقای کروز سخنانش را در همین جا پایان نبخشید. او افزود که نه تنها منحیث نامزد از آقای ترمپ حمایت نمیکند بلکه در انتخابات نیز به او رای نخواهد داد.

این مخالفت ها چنددستگی را در داخل این حزب نشان میدهد که به گفته تحلیلگران فقط حزب دموکرات از آن سود خواهد برد. با آنهم آقای کروز گفت که حزب جمهوری خواه برنده خواهد شد اگر مردم برای آزادی شان رای دهند که به گفته تحلیل گران این خود به نحو جلوگیری از رفتن حامیانش به سوی حزب مخالف است.

قرار است دانلد ترمپ نامزد حزب جمهوری خواه نشست ملی این حزب را امشب با سخنرانی اش به پایان برساند و توقع میرود که سخنان آقای ترمپ در کاهش کمکش های درون حزبی کمک کند.

XS
SM
MD
LG