لینک های دسترسی

Breaking News

ده ها غیر نظامی در مصر و سوریه کشته شدند


آرشیف: نمای از کلیسای مسیحیان قبطی در قاهره، مصر
آرشیف: نمای از کلیسای مسیحیان قبطی در قاهره، مصر

افراد مسلح نقاب پوش روز جمعه در جنوب مصر، بر یک موتر حامل مسیحیان قبطی گلوله باری کرده که در نتیجۀ آن کم از کم ۲۶ نفر به شمول کودکان کشته و ۲۵ تن دیگر را مجروح شده اند.

تا هنوز هیچ گروهی مسوولیت حمله را به عهده نگرفته است، اما در گذشته گروه دولت اسلامی یا داعش حملات مشابه را بر مسیحیان قبطی انجام داده بودند و هشدار به حملات بیشتر دادند.

شاهدان گفته اند که بین ۸ تا ۱۰ حمله کننده ملبس با یونیفورم نظامی و نقاب، بر بس حامل مسیحیان که از ولایت بنی سیف برای بازدید از یک صومعه در حرکت بودند، گلوله باری کردند.

حملۀ روز جمعه ، سومین رویداد مرگبار علیه مسیحیان در شش ماه گذشته در مصر می باشد.

حملات هوایی در سوریه

رسانه های حکومت و ناظرین حقوق بشر روز جمعه گفتند که در نتیجۀ موجی از حملات هوایی، حد اقل ۳۵ غیر نظامی به شمول زنان و کودکان در شرق سوریه کشته شدند.

زید رعد الحسین، رئیس حقوق بشر ملل متحد، گفته است که غیر نظامیان هزینۀ گسترش جنگ بر ضد تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش در سوریه را متحمل می شوند.

اظهارات آقای الحسین ساعاتی پس از آن بیان شد که حملات هوایی شهرک میادین واقع در شرق سوریه را هدف قرار داد، شهرک که شب پنجشنبه مورد هدف حملات هوایی ائتلاف به رهبری ایالات متحده قرار گرفت.

دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر اصلی آن در لندن است، گفته است که در این حملات هوایی، ۳۵ غیر نظامی که اکثر شان اعضای یک خانواده ها بودند، جان باختند. به گفتۀ ناظرین حقوق بشر، حمله زمانی صورت گرفت که مردم در حال رفتن به مسجد جهت ادای نماز شام بودند.

رئیس حقوق بشر ملل متحد گفته است که در جنگ بر ضد داعش، برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان توجه لازم نمی شود
رئیس حقوق بشر ملل متحد گفته است که در جنگ بر ضد داعش، برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان توجه لازم نمی شود

آقای الحسین گفته است که غیر نظامیان از یک سو قربانی حملات هوایی می شوند و از سوی دیگر توسط تندروان داعش اعدام می شوند—به خصوص در مناطق چون رقه و دیر الزور. به گفتۀ آقای الحسین، حد اقل توجه برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان پرداخته نمی شود.

دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است که اعضای هفت خانوادۀ تندروان داعش که تعداد شان به ۲۶ نفر می رسید زمان جان باختند که یک ساختمان چهار طبقه یی مورد حملۀ هوایی قرار گرفت و از بین رفت. نه غیر نظامی دیگر زمان جان باختند که یک مارکیت واقع در نزدیکی مرز با عراق، هدف حملۀ هوایی قرار گرفت.

از زمان آغاز تشدید جنگ بر ضد تندروان داعش در سوریه تلفات غیر نظامی در مناطق شمالی و شرقی آن کشور نیز افزایش یافته است.

آقای الحسین از ائتلاف به رهبری ایالات متحده خواسته است تا در جریان عملیات نظامی بر ضد تندروان داعش از احتیاط لازم کار گرفته و بین نظامیان و غیر نظامیان تفکیک قایل شود.

XS
SM
MD
LG