لینک های دسترسی

Breaking News

ده‏ ها تن در کابل برضد پاکستان راهپیمایی کردند


روند سبز با نشر این تصویر، گفته که این راهپیمایی را این روند راه اندازی کرده است.
روند سبز با نشر این تصویر، گفته که این راهپیمایی را این روند راه اندازی کرده است.

پس از وقوع حملات تروریستی در کابل و تعدادی از ولایات افغانستان، پیش از چاشت امروز، ده‌ها تن از شهروندان افغان، در نزدیک سفارت پاکستان در کابل، دست به راهپیمایی زدند.

این اعتراض کنندگان، شعارهای ضد پاکستان را فریاد می‎زدند.

آنان استخبارات و اردوی پاکستان را متهم به حمایت مالی، تخنیکی و سیاسی از طالبان و گروه‎های تروریستی کردند.

هم‎چنان این اعتراض کنندگان پاکستان را مسؤول حملات انتحاری و انفجاری در افغانستان دانسته و از دولت افغانستان خواستند تا روابط دیپلماتیک را پاکستان قطع نمایید.

عبدالرحمان جبران یکی از اعضای روند سبز در صحبت با صدای امریکا، سفارت پاکستان را در کابل، به جاسوسی متهم کرد.

آقا جبران گفت "در پیوند به حملات اخیر تروریستی که از سوی ISI و اردوی پاکستان طرح ریزی شده بود و در کابل، کندهار و هلمند صورت گرفت و جان ده‎ها تن از شهروندان ما را گرفت، ایستادگی کردیم. تا عقب سفارت پاکستان رفتیم و سفارت پاکستان را لانۀ جاسوسی صدا کردیم."

آقای جبران هم‎چنان گفت که از دولت افغانستان خواستار قطع روابط دیپلماتیک با پاکستان شده اند.

عبدالرحمان جبران به صدای امریکا گفت این راهپیمایی از سوی روند سبز به رهبری امرالله صالح راه‎اندازی شده بود؛ اما شماری از راهپیمایان می‎گویند آنان باشندگان کابل اند و نامی از روند سبز نمی‎برند.

این اعتراض کنندگان هشدار دادند در صورتی که به گفته انان پاکستان به انجام حملات تروریستی در افغانستان ادامه دهد، در اقدام بعدی در مقابل سفارت پاکستان دست به خشونت خواهند زد.

قلندر ولیزاده یکی از اعتراض کنندگان، که خود را باشندۀ کابل معرفی می‎کند، از پاکستان خواست تا از حمایت گروه‎های تروریستی دست بردارد.

آقای ولیزاده گفت " ما می‎خواهیم سفارت پاکستان به این اقدامات خود خاتمه دهد، دیگر بس است، مردم ما را از این بیشتر قتل عام نکنند، اگر سفارت انتحاری و جاسوسی است ما می‎خواهیم قطع روابط کنیم."

در آخرین حملات انفجاری وانتحاری، که به روز سه شنبه هفته گذشته در کابل، هلمند و کندهار به وقوع پیوست، 47 کشته و 104 تن زخمی شدند.

تا اکنون سفارت پاکستان در کابل، در مورد این اعتراض باشندگان کابل، چیزی نگفته است؛ اما این کشور بارها از حمایت گروه‎های تروریستی و طالبان انکار کرده و صلح در افغانستان را به نفعپاکستان نیزخوانده است.

ولی به تازه‎گی سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا گفته است که تروریستان در پاکستان لانه دارند.

هم‎چنان بارها مقامات بلند پایه و رهبری حکومت افغانستان، پاکستان را متهم به حمایت از گروه‎های تروریستی به ویژه طالبان کرده و مسؤول ناامنی‎های افغانستان، پاکستان را دانسته اند.

XS
SM
MD
LG