لینک های دسترسی

Breaking News

صدراعظم تایلند: عاملان حملۀ بنکاک را دستگیر می کنیم


تا کنون مسوولیت این انفجار را کسی به دوش نگرفته است
تا کنون مسوولیت این انفجار را کسی به دوش نگرفته است

پرایوت چان اوچا، صدراعظم تایلند، انفجار دیروزی در مرکز شهر بنکاک را بدترین حمله در تاریخ کشورش توصیف کرد و وعده سپرد که مقامات امنیتی عاملان این انفجار را تعقیب و به پنجۀ قانون خواهند سپرد.

صدراعظم تایلند امروز سه شنبه در یک خطابۀ تلویزیونی بیان داشت که مقامات امنیتی شماری از افراد مشکوک در انفجار شام دوشنبه را در تصاویر گرفته شده توسط کمره های امنیتی دیده اند.

ویدیوی به دست آمده از کمره های امنیتی، مظنونی را در حال گذاشتن یک بکس در نزدیک معبد تاریخی و مشهور ایراوان نشان داده است.

آقای چان اوچا اضافه نمود که حکومت کوشش های خود را جهت یافتن عاملان این واقعه و به عدالت کشانیدن آنان سرعت می بخشد.

صدراعظم تایلند همچنان بیان داشت که "از واقعۀ شام دوشنبه چنین به نظر میرسد که افراد و یا گروه هایی وجود دارند که قصد ضرر رساندن به تایلند را دارند و ممکن آنان در تلاش دستاورد های سیاسی یا قصد ضرر رساندن به اقتصاد و سیاحت را داشته باشند."

انفجار شام دوشنبه در یک منطقۀ متمول که محل مزدحم گردشگران، کارمندان ادارات و دکانداران بود، صورت گرفت. در این انفجار حد اقل ٢٢ نفر کشته و ١۴٠ نفر دیگر مجروح شدند.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این بم گذاری را به دوش نگرفته است. پولیس گفته است که بم توسط مواد ابتدایی ساخته شده بود و در درون پارچه های لباس پیچانده شده بود.

پس از چندین ماه آشوب و مظاهرات سیاسی بر ضد حکومت پیشین و در نهایت کودتای نظامی می سال گذشته که منجر به سرنگونی حکومت ملکی تایلند شد، مرکز آن کشور نسبتاً آرام بود.

معبد ایراوان یکی از بناه های جذاب نه تنها برای تایلندی ها بلکه برای گردشگران خارجی نیز است که در چهار راه راج پراسونگ واقع شده است، جاییکه اکثر مظاهرات سیاسی سالیان اخیر از آن منشه گرفته است.

بم گذاری در بنکاک بسیار نادر است، اما وقوع چنین رویداد ها در جنوب تایلند، جاییکه جدایی طلبان مسلمان از چندین سال درگیر شورشگری اند، امریست معمول.

XS
SM
MD
LG