لینک های دسترسی

Breaking News

برنامۀ ویزه مهاجرت خاص به امریکا تمدید شد


برنامۀ ویزه مهاجرت خاص در سال ۲۰۰۷ آغاز شد
برنامۀ ویزه مهاجرت خاص در سال ۲۰۰۷ آغاز شد

سفارت ایالات متحده امریکا در کابل گفته است که برای آن عده از افغانها که در سالهای گذشته با نیروهای نظامی امریکایی کار کرده اند - مدت زمان برنامۀ ویزۀ مهاجرت خاص یا SIV را تمدید کرده است.

سفارت امریکا در کابل با نشر خبرنامه یی گفته است که باراک اوباما، رئیس جمهور ایالت متحده امریکا به تاریخ ۱۹دسمبر ۲۰۱۴ مقررۀ را امضا کرد که بر اساس آن زمینه برای اقامت حدود ۴۰۰۰ افغان در امریکا فراهم می شود که در ۱۳ سال گذشته برای امریکا کار کرده باشد .

از این برنامه تنها آن عده از افغانها استفاده کرده می توانند که با نیروهای امریکایی تحت رهبری آیساف به عنوان ترجمان و یا هم در بخشهای مختلف کار کرده باشند.

در خبرنامۀ سفارت ایالات متحده در کابل آمده است که ۲۱ مارچ ۲۰۱۷ تاریخ ختم برنامه ویزه مهاجرت خاص می باشد، مگر اینکه کانگرس امریکا این برنامه را تمدید کند.

برنامۀ ویزه مهاجرت خاص به ایالات متحده در سال ۲۰۰۷ به اینسو جریان داشته و شماری از افغان هایی که در سالهای گذشته با نیرو های امریکایی کار کرده بودند، با استفاده ازین برنامه ویزه اقامت در امریکا را دریافت کرده اند.

همزمان، سفارت امریکا گفته است که برای افغان های متقاضی ویزای سیاحت، تجارت، تحصیلی و اقامت غیردایمی در امریکا، سر از آغاز سال ۲۰۱۵ سهولت هایی ایجاد شده است.

به سلسلۀ این تغییرات اکنون افغانها می توانند به عوض ویزای اقامت کوتاه مدت برای ویزای اقامت دراز مدت درخواست کنند و نیز با یک ویزه به عوض یکبار می توانند چندین بار به ایالات متحده مسافرت کنند.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG