لینک های دسترسی

Breaking News

نا امن بودن شاهراه تورخم _ جلال آباد


شاهراه تورخم _ جلال اباد
شاهراه تورخم _ جلال اباد

تجار ومسافران جاده عمومی تورخم - جلال آباد از تهدیدات آخر گروه دولت اسلامی در مسیر این شاهراه جداً نگران بوده از دولت خواهان ایجاد پوسته های امنیتی شده اند.

تجار در این شاهراه میگویند حملات آخر داعش بر پوسته های قوای امنیتی افغان، بالای کاروبار شان تاثیرات منفی گذاشته است.

پس از آنکه گروه داعش دوهفته قبل دو حمله بزرگ بر پوسته های امنیتی نیروهای افغان در مسیر شاهراه تورخم - جلال آباد انجام داد، تاجران ومسافران این شاهراه بیشتر نگران شدند.

داکتر مخلص احمد، تاجر و فعال حقوق تجاری در شرق افغانستان میگوید اموال وارداتی و صادراتی شان در این مسیر صدمه دیده، امور تجاری آنان مختل شده، و شماری از تاجران حتی اختتاف شده اند.

مسافران تورخم - جلال آباد میگویند قبل از طلوع وبعد از غروب آفتاب نمی خواهند از این جاده رفت آمد کنند.

ذبیح الله باشنده ولسوالی نازیان که اکثر اوقات از این جاده رفت و آمد میکند میگوید:

" زمانی که داعش در ولسوالی بتی کوت به عملیات علیه نیرو های حکومتی آغاز کرد، وضعیت خطرناک شده است، ما نمی توانیم حتی در طول روز در این جاده رفت و آمد کنیم."

درهمین حال حاجی حضرت علی قوماندان پیشین جهادی ونماینده مردم ننگرهار در ولسی جرگه نیز از تهدید داعش به شاهراه تورخم - جلال آباد نگران است و ادعا می کند که این گروه درصدد پیداکردن دسترسی به این شاهراه ای ستراتیژیک است.

اما عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار در مورد تامین امنیت شاهراه تورخم - جلال آباد از آمادگی های ارگان های امنیتی حرف میزند:

" به صفت دولت مکلف به تامین امنیت تجار استیم، شاهراه تورخم - جلال آباد یک زمان خیلی ناامن بود اما حال با راه اندازی چند عملیات در آن مسیر امنیت را تامین میکنیم."

نگرانی ها از امنیت شاهراه تورخم - جلال آباد پس از آن بیشتر شد که داعش هفته گذشته پوسته های پولیس محلی در نزدیکی شاهراه وپوسته های پولیس ملی را در امتداد شاهراه در ولسوالی بتی کوت هدف قرار داد.

آخرین گزارش ها حاکی است که نیرو های خیزش مردمی در ولایت ننگرهار برای مبارزه با داعش، به پولیس ملی افغانستان، پیوسته اند.

XS
SM
MD
LG