لینک های دسترسی

Breaking News

فرمانده ناتو: پاکستان به طالبان و دیگر دهشت افگنان پناه ندهد


فرمانده ناتو گفت که حمایت از دهشت افگنان به هیچ وجه قابل قبول نیست
فرمانده ناتو گفت که حمایت از دهشت افگنان به هیچ وجه قابل قبول نیست

فرمانده عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان گفته است که دهشت افگنان از آن سوی مرز یعنی از پاکستان وارد افغانستان می شوند.

جان نیکلسن ددر نشستی در کابل، پاکستان را به فراهم آوری پناهگاه به دهشت افگنان متهم کرد و گفت که آن کشور نباید به طالبان و سایر افراد و گروه های دهشت افگن پناه دهد.

آقای نیکلسن گفت "جامعۀ جهانی در کنار افغانستان است، هر کشوری که بخواهد افغانستان را ضعیف سازد، برای امریکا و سایر کشورهای جامعۀ جهانی قابل قبول نیست".

فرمانده ناتو این مطلب را در مراسم گشایش یک نشست سه روزه به منظور بررسی عملیات‌ بهاری و تابستانی نیروهای امنیتی افغان بیان داشت.

وزارت دفاع در این نشست که در نخستین روز آن محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز حضور داشت، کار کرده‌گی هفت ماه اخیر نظامیان افغان را بررسی می‌کند.

آقای غنی در این نشست از کارکرد موفقانۀ نیروهای افغان با نکویی یاد کرد و برای پرکردن نقاط ضعف تعهد کرد.

رئیس جمهور غنی با هشدار از تشدید جنگ در سه هفتۀ آینده گفت "جنگ از حالت اعلام ناشده به اعلام شده مبدل شده‌ است."

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع به صدای امریکا گفت "فعالیت‌های نیروهای ما و تمام فعالیت‌های دشمن ارزیابی می‌شود که در کدام بخش‌ها ما مؤفقیت داشته ایم، در کدام بخش‌ها ناتوان بوده ایم، تا تمام ضعف‌ها بررسی شود و در فصل آینده برای آن راه حل و برای خنثی‌سازی فعالیت‌های دشمن تصامیمی گرفته شود".

در این نشست ارزیابی، وزرای دفاع و داخله، همچنان رئیس امنیت ملی افغانستان نیز سخنرانی کرده اند. جنرال قدم‌شاه شهیم لوی درستیز افغانستان در سخنانش، مؤفقیت‌های نظامیان افغان را در فصل‌های گذشتۀ جنگ برشمرده و تأکید کرده است که هنوز کارهایی زیادی برای انجام باقی است.

جنرال شهیم، گفته است، قوماندانان نیروهای امنیتی افغان، باید برای نابودی شورشیان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

قرار است که در این نشست سه روزه، اشتراک‌کنندگان برعلاوۀ برجسته‌ساختن نقاط ضعف نیروهای امنیتی افغان، راه‌های حل آن را نیز دریابند و برای ادامه و تطبیق عملیات شفق دوم، تصامیم لازم را بگیرند.

این نشست در حالی برگزار می‌گردد که امسال حملات مخالفین مسلح در افغانستان بیشتر از گذشته شدت گرفته است. نظامیان افغان دست کم در بیست ولایت برضد مخالفین مسلح می‌جنگند و آمار کشته‌ها و زخمیان نیروهای امنیتی نیز سیر صعودی داشته است.

بر اساس آمار گزارش تازۀ ادارۀ سرمفتش ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان «سیگار»،در هشت ماه اول سال روان میلادی، ۵۵۲۳ نفر از منسوبین امنیتی افغانستان در جریان عملیات مسلحانه و انفجارها کشته و ۹۶۶۵ منسوب قوای امنیتی آن کشور زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG