لینک های دسترسی

Breaking News

سه سرباز امریکایی در گلوله باری سرباز افغان زخمی شد


یک سخنگوی اردوی ملی این رویداد را تصادفی عنوان کرده است
یک سخنگوی اردوی ملی این رویداد را تصادفی عنوان کرده است

مقام‌های افغان و امریکایی گفته اند که سه سرباز امریکایی در اثر آتش اسلحۀ یک سرباز افغان در داخل پایگاه نظامی شوراب زخمی شدند.

بل سالوین، یک سخنگوی نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان، به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که سرباز مهاجم افغان در اثر تیراندازی سربازان ایتلاف کشته شده است.

اما محمد رسول زازی مسوول مطبوعاتی قول اردوی ۲۱۵ میوند اردوی ملی افغانستان به صدای امریکا گفت که تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهد که این رویداد قصدی نبود و به گفتۀ وی گلوله "سهواً" از اسلحۀ سرباز افغان فیر شده است.

چندین سرباز امریکایی در سال‌های اخیر در گلوله باری سربازان افغان که به آن "حملات داخلی" گفته می شود، کشته و زخمی شده اند.

در اکتوبر سال گذشته، مردی ملبس به یونیفورم نظامی افغان یک سرباز و یک قراردادی ملی امریکایی را در داخل یک پایگاه نظامی در کابل کشت و سپس خودش در گلوله باری متقابل کشته شد.

هرچند در بسا موارد طالبان مسوولیت این گونه حملات را به دوش گرفته و ادعا کرده اند که مهاجمان اعضای نفوذی آن گروه بوده اند، تحقیقات اکثراً نشان داده است که انگیزه های شخصی و نا بلدی سربازان خارجی با عرف و نزاکت‌های فرهنگی افغان‌ها در شماری از این رویداد‌ها ریشه داشته است.

XS
SM
MD
LG