لینک های دسترسی

Breaking News

والی نام‌نهاد طالبان در کندهار کشته شد


وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که والی نام نهاد طالبان در کندهار و معاون وی در عملیات ویژۀ اردو و پولیس افغان کشته شد.
وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که والی نام نهاد طالبان در کندهار و معاون وی در عملیات ویژۀ اردو و پولیس افغان کشته شد.

مقام های امنیتی افغان می‌گویند که در نتیجۀ عملیات ویژه پولیس و اردوی افغان در ولایت کندهار، مولوی حیات‌الله و احمدشاه همت والی و معاون نام‌نهاد طالبان برای کندهار، با ۴۳ تن از افراد شان کشته شدند.

جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه کندهار و رئیس اوپراتیفی ولایات جنوبی به صدای امریکا گفت که مولوی حیات‌الله و احمدشاه همت در نتیجۀ عملیات نظامی در شاهراه کندهار – ارزگان، در ولسوالی شاه‌ولی کوت کشته شدند.

به گفتۀ جنرال رازق طالبان از سایر مناطق نیز برای رویارویی با نیروهای امنیتی افغان در این منطقه بسیج شده بودند.

ما طالبان با نشر پیامی به رسانه ها گفته اند که این خبر دور از حقیقت است و به گفتۀ آن گروه والی نام نهاد طالبان برای کندهار و معاون وی، هر دو، زنده هستند.

شاهراه کندهار – ارزگان از یک هفته به این طرف شاهد درگیری‌های شدید است؛ اما وسایط نقلیه ملکی گاه‌گاهی به شکل وقفه‌یی رفت‌وآمد می‌کند.

در آغاز هفتۀ گذشته، طالبان مسلح در مسیر این شاهراه در منطقۀ «کته سنگ» ۲۱ پوسته پولیس را تصرف کردند و این مسیر نیز به روی رفت‌وآمد مسدود شد.

در عملیات نظامی بازگشایی شاهراه کندهار – ارزگان، سمونمل حاجی لالا قوماندان محافظت از این شاهراه نیز یک روز پیش در نتیجۀ یک حملۀ طالبان شدیداً زخمی شده است.

مقامات امنیتی می‌گویند که مولوی حیات‌الله والی نام‌نهاد طالبان برای ولایت کندهار، از قوماندان مشهور طالبان به حساب می‌آمد که سال گذشته به شمول مسدودکردن شاهراه کابل – کندهار، در سرکوبی گروه مقابل خود به رهبری ملا منصور دادالله نیز نقش مهم داشت.

وزارت داخلۀ افغانستان نیز با نشر خبرنامه‌ای کشته‌شدن مولوی حیات‌الله و معاونش را تأیید کرده و گفته است که عملیات در منطقۀ «کته‌سنگ» صبح روز یکشنبه آغاز و عصر پایان یافت.

بر بنیاد خبرنامه، در جریان این عملیات اسلحه و مهمات طالبان مسلح نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

XS
SM
MD
LG