لینک های دسترسی

Breaking News

مسؤول عمومی طالبان برای ولایت بامیان دستگیر شد


بامیان از ولایات امن در مرکز افغانستان است که در بیش از ۱۴ سال اخیر، شاهد کمترین رویدادهای امنیتی بوده است
بامیان از ولایات امن در مرکز افغانستان است که در بیش از ۱۴ سال اخیر، شاهد کمترین رویدادهای امنیتی بوده است

به گفتۀ مقامات محلی بامیان، ملا بصیر به تازه‌گی از سوی گروه طالبان به حیث مسئوول عمومی آن گروه تعیین شده بود تا حملات هراس‌افگنی را در ایام عید در بامیان انجام دهد.

عبدالرحمان احمدی سخنگوی اداره محلی بامیان، ملا بصیر را خطرناک‌ترین فرد طالبان می‌خواند و می‌گوید که ملا هبت‌الله او را در این سمت گماشته است.

آقای احمدی می‌گوید "در نتیجۀ تلاش و فعالیت‌های اوپراتیفی و معلومات کشفی ریاست امنیت ملی بامیان، ملا بصیر مسؤول عمومی طالبان در بامیان، شب گذشته در ساحه دو آب میخ‌زرین ولسوالی کهمرد این ولایت دستگیر شده است".

به گفتۀ مقامات امنیت، ملا بصیر در یک سال اخیر؛ در ساحات دره شکاری، تاله‌و برفک ولایت بغلان و ساحات دیگر از مناطق مرزی‌ این ولایات، فعالیت داشته و حملات تخریبی زیادی را در آن ساحات سازمان دهی کرده است.

اکنون مسئوولین اداره محلی بامیان می‌گویند که با دستگیری ملا بصیر تغییرات مثبت بر وضعیت امنیتی این ولایت و ساحات مرزی بغلان به وجود خواهد آمد.

حدود چهار سال قبل نیز ملا برهان والی نام نهاد طالبان از سوی نیروهای پولیس ملی در بامیان دستگیر شده بود؛ اما پس از گذشت یک سال وی از سوی دولت افغانستان آزاد شد.

سه روز قبل نیز شش فرد مسلح غیر مسئوول که مقامات محلی آنان را وابسته به گروه طالبان می‌دانند، در ساحه پوسته دوآب ولسوالی شیبر از سوی پولیس دستگیر شدند.

بامیان از ولایات امن در مرکز افغانستان است که در بیش از ۱۴ سال اخیر ،شاهد کمترین رویدادهای امنیتی بوده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG