لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ دخالت روسیه در انتخابات امریکا را تایید کرد


ترمپ گفت که همه کار و بار شخصی اش را به پسرانش واگذار می‌کند
ترمپ گفت که همه کار و بار شخصی اش را به پسرانش واگذار می‌کند

دونالد ترمپ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحدۀ امریکا، تصدیق کرد که روسیه در انتخابات نوامبر گذشته در امریکا دخالت کرده است، اما گفت که اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وی را دوست داشته باشد برایش "امتیاز است، نه کاستی".

دونالد ترمپ روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که حتا اگر آقای پوتین به حمایت از وی مداخله کرده باشد، پس از گرفتن قدرت در خصوص مسایل جهانی، موقف سختی در برابر روسیه خواهد داشت.

آقای ترمپ ضمن رد داشتن هرگونه منافع مالی در روسیه گفت "صادقانه بگویید، آیا باور دارید که هیلری کلنتن موقف سخت‌تر از من خواهد گرفت؟ برایم فرصت دهید."

آقای ترمپ گفت که پوتین نباید در روند انتخابات امریکا مداخله می‌کرد. او تاکید ورزیدکه نشر گزارش‌ها مبنی بر ساخت و ساز میان ستاد انتخاباتی وی و استخبارات روسیه را رد کرد و گفت "این همه خبرهای جعلی اند. چنین چیزی واقع نشده است."

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز روز چهار شنبه این گزارش را ساختگی خوانده و رد کرد. او گفت که هدف چنین گزارش‌ها آسیب رساندن به روابط روسیه و ایالات متحده است.

تضاد منافع شخصی و وظیفۀ رسمی یکی دیگر از چالش‌های ترمپ در زمان کارزار انتخاباتی و پس از پیروزی در انتخابات بود. اما وی در کنفرانس خبری روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از احراز کرسی ریاست جمهوری، دو پسر ارشد وی و یکی از متصدیان نهاد مالی ترمپ کار و بار شخصی اش را به پیش خواهد برد.

آقای ترمپ در مورد تشبثات چندین میلیارد دالری شخصی‌اش گفت "پسرانم هیچ موضوع کار و بار شخصی را با من بحث نکرده و کنترول کامل این کار را به آنان می‌سپارم".

این نخستین کنفرانس خبری آقای ترمپ پس از پیروزی در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ است، اما وی در این مدت بیش از ۱۶۰۰ تویت داشته است.

XS
SM
MD
LG