لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش ها در برابر بودجۀ پیشنهادی رئیس جمهور ترمپ


بودجه پیشنهادی سال ۲۰۱۸ حکومت فدرال ایالات متحده واکنش هایی را از داخل و خارج از کشور برانگیخته است.

رئیس جمهور دونالد ترمپ در نظر دارد بودجۀ های نظامی و قوای امنیتی را در حالی افزایش بخشد که کمک های خارجی و کمک های ایالات متحده به سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد کاهش داده میشود.

ادارۀ آقای ترمپ همچنین میخواهد بودجۀ مصارف حفاظت از محیط زیست، امور خارجه، هنرها ، کمک های بشری و نشرات عامه را کاهش بخشد.

رئيس جمهور ترمپ هفتۀ گذشته پیشنهاد بودجه اش را ابلاغ کرد.

آقای ترمپ گفت گفته است که تامین امنیت در اولویت کاری وی قرار دارد و اردوی ایالات متحده را نسبت به هر وقت دیگر بزرگتر و قوی تر خواهد بود.

پال راین، رهبر اکثریت در کانگرس ایالات متحد که یک عضو ارشد حزب جمهوری خواه است، از پلان آقای ترمپ در بخش تقویت اردوی امریکا، حمایت کرده است.

با آنهم دموکرات ها و شماری از مردم ایالات متحده به این باوراند که قدرتمند بودن امریکا، منحصر به قدرت نظامی این کشور نیست.

نانسی پلوسی،یک عضو ارشد حزب دموکرات در مجلس نمایندگان ایالات متحده گفته است که قدرت و توانمندی امریکا از آموزش سالم و رفاهمردم امریکا، سر چشمه می گیرد.

رئیس دفتر بودجه ترمپ میگوید که قصر سفید میخواهد بودجه دفاعی، پولیس و امنیت مرزی را بدون اینکه کسر بودجه امریکا افزایش یابد، تقویت خواهد شد.

واکنش موسسات خیریه

گروه های بشردوستانه در سراسر جهان می گویند که کاهش کمک های خارجی ایالات متحده زندگی آسیب پذیر ترین مردم جهان را تهدید می کند. اما یک تحلیلگر از طریق سکایپ به صدای امریکا گفت که عدم مشارکت ایالات متحده با کشورهای در حال توسعه می تواند به امریکا نیز صدمه وارد کند.

منتقدان هشدار می دهند که هرگاه ایالات متحده کشور هایی را که با شیوع بیماری ها، تهدید های دهشت افگنی قحطی و فجایع محیط زیست مواجه است، کمک نکند، مردمان آن کشور ها با مشکلات بیشتر مواجه خواهند شد و چنین کار، "غیر عاقلانه" است.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در جریان مبارزات انتخاباتی اش گفته بود که امریکا و منافع کشورش در اولویت کاری وی قرار خواهد داشت. حال مقامات قصر سفید می گویند که رئیس جمهور ترمپ دقیقاً هر آنچه را که در مبارزات انتخاباتی وعده کرده بود، به آن پا بند خواهد بود.

XS
SM
MD
LG