لینک های دسترسی

Breaking News

دومین مکالمه ترمپ و غنی در یک ماه


این دومین تماس تلیفونی روسای جمهور افغانستان و ایالات متحده است
این دومین تماس تلیفونی روسای جمهور افغانستان و ایالات متحده است

روسای جمهور ایالات متحدۀ امریکا و افغانستان در رابطه به مسایل امنیتی افغانستان و منطقه، امور اقتصادی، انکشافی و سرمایه گذاری، و مبارزه با دهشت افگنی و کشور های حامی آن، صحبت کردند.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که رئیس جمهور محمد اشرف غنی شام پنج شنبه در صحبت تلیفونی، با اشاره به نقش قوای امنیتی و دفاعی افغان در تامین امنیت و گذار از یک مرحلۀ دشوار گفته است که نیروهای حمایت قاطع و نیروهای امریکایی به حیث ممد اساسی و عمده در برقراری امنیت و مبارزه علیه تروریزم در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قرار داشته و سهیم بوده اند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که موفقیت افغانستان و تلاش های این کشور در راستای مبارزه با دهشت افگنی به صورت عملی و موثر، دولت و ملت هر دو کشور را به حیث شرکای عمده مبدل ساخته است.

این در حالی است که جان نیکلسن فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان ساعاتی پیش از این تماس تلیفونی در مجلس سنای ایالات متحده گفت که جنگ افغانستان به بن بست رسیده است و برای بیرون رفت از این وضعیت باید نیروهای بیشتر خارجی در آن کشور مستقر شود.

رئیس جمهور افغانستان نیز تعهد کرده است که افغانستان به عنوان سکوی مبارزه با تروریزم، در آیندۀ نزدیک به همکار و شریک خوب که به خود اتکا داشته باشد، مبدل خواهد شد.

آقای ترمپ گفت که به زودی با رئیس جمهور افغانستان دیدار خواهد کرد، اما خبرنامۀ ارگ در مورد تاریخ مشخص این دیدار، شرحی نداده است.

XS
SM
MD
LG