لینک های دسترسی

Breaking News

دونالد ترمپ با رئیس جمهور چین دیدار میکند


شی جن پنگ، رئیس جمهور چین، در دیدار با ریکس تیلرسن وزیر خارجۀ امریکا
شی جن پنگ، رئیس جمهور چین، در دیدار با ریکس تیلرسن وزیر خارجۀ امریکا

ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ امریکا، پس از ملاقات با شی جین پنگ رئیس جمهور چین، در آخرین روز سفرش به ممالک آسیایی گفت که ایالات متحده در انتظار ملاقات میان رئیس جمهور دونالد ترمپ و شی جن پنگ همتای چینی اش میباشد.

در همین حال وانگ یی وزیر خارجۀ چین در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اقای تیلرسن گفت که بازید وی از بجینگ، زمینۀ ملاقات بین روسای جمهور چین و ایالات متحده را مساعد ساخت.

آقای یی افزود که روابط دوجانیه بین ایالات متحده و چین، در یک مسیر مثبت رو به پیشرفت است.

فعالیت های هسته یی کوریای شمالی و خطرات احتمالی ناشی از آن، در صدر اولویت سفر آقای تیلرسن به آسیا و صحبت اش با همتای چینایی اش قرار داشت

رکس تیلرسن وزیر خارجه ایالات متحده پس از ملاقات با وانگ یی همتای چینی اش گفت تنش ها در شبه جزیره کوریا در یک " سطح خطرناک" قرار دارد.

آقای تیلرسن افزود: "وزیر خارجه وانگ و من صحبت های مفصل در مورد کوریای شمالی داشتیم، و آقای وانگ روی پالیسی خود در مورد کوریای فاقد سلاح هسته یی تاکید ورزید. ما نظریات مشترک خود را در مورد بلند بودن سطح تنش ها در شبه جزیره کوریا شریک ساختیم."

در اوایل این هفته وزیر خارجه ایالات متحده از چین خواست تا تلاش های خود را برای ترغیب کوریای شمالی جهت صرفنظر کردن از برنامه هسته یی اش افزایش بخشد. وی همچنان چین را ترغیب نمود تا تعزیرات ملل متحد را که به منظور ایجاد فشار بر حکومت کوریای شمالی وضع گردیده بصورت کامل تطبیق کند.

از جانب دیگر در حالیکه فعالیت های هسته یی کوریای شمالی در محراق مذاکرت وزیر خارجه ایالات متحده و مقامات چین قرار داشت، کوریای شمالی یک ماشین نو راکت را آزمایش کرد که مورد ستایش رهبر کوریای شمالی قرار گرفت.

کیم جونگ اون رئیس جمهور کوریای شمالی این آزمایش را "میلاد جدید" صنعت راکت سازی در این کشور عنوان کرد.

XS
SM
MD
LG