لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: از ادارات استخباراتی حمایت می کنم


این نخستین سخنرانی دونالدترمپ در برابر ادارۀ استخبارات امریکا به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده بود.
این نخستین سخنرانی دونالدترمپ در برابر ادارۀ استخبارات امریکا به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده بود.

رئیس جمهور ایالات متحده که ادارات استخباراتی کشورش را در جریان مبارزات انتخاباتی اش شدیداً انتقاد کرده بود، عصر شنبه به کارمندان "سی آی ای" گفت "از شما حمایت می کنم."

دونالدترمپ، در نخستین دیدارش از ادارات استخبارات امریکایی به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، در پایگاه ادارۀ مرکزی استخبارات امریکا در ایالت ویرجینیا حضور یافت و گفت که جنگ "علیه داعش در اولویت" کاری حکومتش قرار داشته و ادارۀ وی رویکرد امریکا را سرعت خواهد بخشید.

رئیس جمهور ترمپ گفت که ما "این جنگ را طولانی تر از هر نبرد دیگری جنگیده ایم، اما از توانایی های که داریم استفاده نکرده ایم."

دونالدترمپ، یکبار دیگر تاکید کرد که داعش را "باید محو کنیم و گزینۀ دیگری نداریم."

دونالدترمپ، از کارکرد کارمندان استخباراتی امریکا ستایش به عمل آورده این را هم گفت که میداند در گذشته حمایتی را که کارمندان استخباراتی لازم داشته اند، "به دست نیاورده اید اما در آینده به اندازۀ حمایت خواهید شد که خود بگویید از ما اینقدر حمایت نکن."

مقامات اداراۀ سی آی ای، یا ادارۀ مرکزی استخبارات امریکا می گویند که در سخنرانی رئیس جمهور ترمپ، نزدیک به ۴۰۰ کارمند سی آی ای حضور داشت.

اما این سخنرانی رئیس جمهور ترمپ با واکنش رئیس پیشین ادارۀ استخبارات امریکا مواجه شد.

جان برنن، آقای ترمپ را به باد انتقاد گرفته گفت "رئیس جمهور ترمپ باید خود بشرمد." منتقدين آقاى ترمپ استدلالا مى كنند كه وى به جاى صحبت در مورد اداره استخبارات بيشتر از تيم انتخاباتى خودش ستايش كرد.

از جانب دیگر، مقامات استخباراتی استدلال می کنند که اظهارات توهین آمیز گذشتۀ دونالدترمپ در بارۀ ادارات استخباراتی و نحوۀ کارکرد آنان، روحیۀ کارمندان را صدمه زده است.

اکی پریتز، تحلیلگر پیشین مبارزه با دهشت افگنی سی آی ای می گوید "کارمندان ادارۀ استخبارات مرکزی امریکا همه ذکی، مسکلی و خوب تعلیم یافته اند. یک سخنرانی نمی تواند نگرانی عمیق آنان را که با این رئیس جمهور دارند، برطرف سازد."

دونالدترمپ در جریان صحبت با کارمندان سی آی ای، یکبار دیگر رسانه ها را به باد انتقاد گرفت و گفت "در نشر خبرها در مورد شرکت کنندگان مراسم تحلیف صادق نبوده اند." آقای ترمپ گفت رسانه ها باید "حقایق" را به نشر بسپارند.

این در حالیست که شان سپایسر، سخنگوی قصرسفید نیز عصر شنبه در حضور خبرنگاران، رسانه های امریکایی را متهم کرده گفت که رسانه های امریکایی تلاش کرده اند "مراسم تحلیف رئیس جمهور امریکا را کم اهمیت جلوه دهند."

هفتۀ گذشته نیز حین نخستین کنفرانس خبری دونالدترمپ، وی شبکۀ خبری سی ان ان را متهم به نشر خبرهای "نادرست" کرده و از پذیرش سوال خبرنگار سی ان ان سرباز زد.

XS
SM
MD
LG