لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ گرفتار جنجال تازه شد


در کمتر از ده روز، این سومین بار است که رئیس جمهور ترمپ خود را در گردآب سیاسی واشنگتن قرار میدهد.
در کمتر از ده روز، این سومین بار است که رئیس جمهور ترمپ خود را در گردآب سیاسی واشنگتن قرار میدهد.

روزنامۀ نیویارک تایمز بر اساس یاداشت های جیمز کومی، رئیس سابق ادارۀ تحقیقات فدرال یا اف.بی.آی، گزارش داده است که رئیس جمهور ترمپ، از آقای کومی خواستار توقف تحقیقات در مورد تماس های ممکن مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق قصرسفید، با روسیه شده بود.

بر اساس گزارش نیویارک تایمز، این تقاضا در اواسط ماۀ فبروری درست یک روز پس از برکناری مشاور سابق امنیت ملی، صورت گرفته است.

مایکل فلن، مشاور سابق امنیت ملی قصرسفید، به دلیل کتمان حقیقت در مورد تماس هایش با سفیر روسیه، از سوی رئیس جمهور ترمپ برکنار شد.

شماری از تحلیلگران، واقعیت داشتن همچو تقاضا را یک مانع در برابر عدالت میخوانند، اما قصر سفید میگوید که رئیس جمهور هرگز چنین تقاضا نکرده و گفته است که گزارش دور از حقیقت است.

قصرسفید با نشر یک اعلامیه گفته که رئیس جمهور ترمپ نه از جیمز کومی و نه هم از کسی دیگر این تقاضا را کرده است.

نشر این گزارش واکنش های جدی را در محیط سیاسی شهر واشنگتن دی.سی و بخصوص در کانگرس برانگیخته است.

قانونگذاران دموکرات انگشت انتقاد را بسوی رئیس جمهور ترمپ گرفته اند، اما شماری از قانونگذاران جمهوریخواه میگویند، اگر چنین تقاضای صورت گرفته باشد، پس چرا رئیس سابق ادارۀ اف.بی.آی خود این موضوع را با کانگرس شریک نکرد؟

جیسن شفتز، رئیس کمیتۀ نظارت کانگرس و قانونگذار جمهوریخواه، از ادارۀ اف.بی.آی خواسته است که تا تاریخ ٢۴ ماۀ می تمام یاداشت ها و اسناد مرتبط به تماس ها میان رئیس سابق این اداره و رئیس جمهور ترمپ را به کانگرس بفرستد.

این موضوع تازه به ادامۀ یک هفتۀ پرسرو صدا در قصر سفید مبنی بر برکناری جیمز کومی، و شریک ساختن معلومات نهایت محرم در مورد گروۀ دولت اسلامی یا داعش با سرگی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه، صورت میگیرد.

XS
SM
MD
LG