لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: من دشمن رسانه ها نیستم


دونالد ترمپ در مجلس محافظه کاران امریکا در گیلرد مریلند
دونالد ترمپ در مجلس محافظه کاران امریکا در گیلرد مریلند

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در جمع محافظه کاران امریکایی، از موقف خود در قبال انتقاد از برخی رسانه های که به قول وی"غیرصادق" اند، دفاع کرده اما گفت که دشمن رسانه ها نیست.

دونالد ترمپ روز جمعه ٢۴ فبروری در مجلس محافظه کاران در گیلرد ایالت مریلند حضور یافت و در سخنرانی اش رسانه ها را به باد انتقاد گرفت.

آقای ترمپ در آغاز سخنانش از حضار خواست بنشینند و به کنایه از رسانه ها گفت رسانه های غیرصادق به مردم نمی گویند که شما دقایقی من را تشویق کردید.

رئیس جمهور امریکا افزود "خیلی از رسانه ها هرگز ما را جدی نگرفتند، اما شما ثابت کردید که نباید مردم را دست کم گرفت."

آقای ترمپ با اشاره به سخنان هفته پیش خود گفت "از قول من نوشتند که گفته ام مطبوعات دشمن هستند. من گفته بودم خبر دروغ دشمن ماست. اما حرف من را تحریف کردند".

آقای ترمپ افزود "من دشمن رسانه ها نیستم. من از رسانه های غیر صادق می خواهم که منابع شان را فاش کنند. ما شبکه های زیادی داریم که علیه ما نظرسنجی منتشر می کنند. مثل شبکه خبری کلنتن."

دونالد ترمپ از سی ان ان به عنوان شبکه کلنتن یاد کرد.

در روزهای اخیر آقای ترمپ در تویتر خود، از چند شبکه امریکایی از جمله سی ان ان به عنوان "دشمن" نام برده بود.

آقای ترمپ گفت "وقتی به رسانه ها برای اخبار کاذب شکایت می کنیم، می گویند این حق آزادی بیان در امریکاست. نه. رسانه ها نباید بدون منبع، خبری را منتشر کنند."

آقای ترمپ همچنین درباره شعار انتخاباتی خود گفت "اعتقاد بنیادی جنبش ما این است که شهروندان ما مقدم بر بقیه هستند."

از این سخنان او با شعار ایالات متحده امریکا، جمهوریخواهان حاضر در تالار استقبال کردند.

تغییر در سیاست خارجی

رئیس جمهور ایالات متحده در بخش دیگری از سخنان خود سیاست خارجی دولت اوباما را مورد انتقاد قرار داد و گفت "ما سالها برای دیگران جنگیدیم و از آنان دفاع کردیم اما از مردم خود مان غافل بودیم. من می خواهم امنیت کشور خودم را تقویت بخشم."

آقای ترمپ افزود "با هزینه ای که در خاورمیانه ما به مصرف رساندیم، می توانستیم امریکا را سه بار بسازیم."

آقای ترمپ گفت "به سیاست خارجی مان نگاه کنید. آیا ما در هیچ جنگی در این سالها پیروز شده ایم؟ من دنبال سیاست موفق خارجی امریکا هستم."

رئیس جمهور ترمپ یکبار دیگر سخنان هفتۀ پیش خود را تکرار کرده گفت که "من یک ناهنجاری را به ارث برده ام، باورم کنید."

دونالدترمپ که با صدور فرمان های اجراییه سر و صدا های زیادی را در داخل و خارج از امریکا ایجاد کرده است گفت "اقدامات تازه یی روی مبارزه با دهشت افگنی در روز های آینده روی دست گرفته می شود." آقای ترمپ گفت "دهشت افگنان تندرو اسلامگرا را ازینجا دور کنید."

تعدیل و تعویض برنامۀ مراقبت های صحی امریکا که به "مراقبت های صحی اوباما" معروف است، بخش دیگر سخنرانی آقای ترمپ را تشکیل می داد.

رئیس جمهور امریکا گفت "برنامۀ صحی اوباما کارگر نمی افتد. آن را تعدیل و تعویض خواهیم کرد."

تسهیل قوانین در امریکا موضوع دیگری از سخنرانی آقای ترمپ را در جمع از محافظه کاران تشکیل می داد که هدف آن را "جلوگیری از فرسایش اقتصاد" امریکا عنوان کرد.

XS
SM
MD
LG