لینک های دسترسی

Breaking News

زیر سوال رفتن اصول اخلاقی ترمپ، به عنوان رئیس امریکا


گروه شهروندان برای مسئوولیت و اخلاق در واشنگتن یا CREW با نشر یک اعلامیه گفته است که اصول اخلاقی آقای ترمپ به عنوان رئیس جمهور در بعضی موارد، روشن و واضح نبوده است.

گروه شهروندان برای مسئوولیت و اخلاق در واشنگتن در این اعلامیه گفته است که دونالد ترمپ، با دست گذاشتن بر انجیل، بر حفظ، نگهداری و دفاع از قانون اساسی ایالات متحده امریکا، سوگند یاد کرد اما با ادامه پذیرش پول از دول خارجی، در این سوگند خود ناکام شده است.

این گروه ناظر اصول اخلاقی در واشنگتن گفت هنوز نمی دانند که این تخطی تا چی حدی وسیع است زیرا آقای ترمپ یگانه رئیس جمهور در طول دهه هاست که در گذشتن از آزمون "شرایط أصول اخلاقی" که تحت عنوان ریچارد نیکسن میباشد ناکام شده و اسناد مالیه دهی خود را آشکار نساخته است، به همین علت اکثر معاملات تجارتی اقای ترمپ با کشور های خارجی هنوز سری باقی مانده است.

دونالد ترمپ در این اواخر گفته بود که به طور موقتی املاک خود را به دو پسرش و یکی از روسای موسسه ترمپ، به عنوان امانت انتقال خواهد داد تا منافع تجارتی او را در سراسر جهان به پیش برند. این پلان تا حال ناکام شده است زیرا از او تقاضا شده است که تمام املاک و دارایی خود را به فروش رسانیده و بدون دخالت و یا دانش از چگونگی چرخش سرمایه اش، این دارایی را در اختیار یک و یا چند فرد امانت دار، قرار دهد که در امریکا به آن اعتماد با چشمان بسته میگویند.

فرزندان دونالد ترمپ
فرزندان دونالد ترمپ

مقام های که امور اصول اخلاقی در قصر سفید را در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما و جورج دبلیو بش به پیش میبردند می گویند هر اقدام دیگری به جز واگذاری دارایی ها با اعتماد مطلق، آقای ترمپ را با پرسش های بیشماری مواجه خواهد ساخت که آیا تصامیمی را که او به عنوان رئیس جمهور اتخاذ میکند، به نفع منافع شخصی اش تمام میشود و یا خیر.

گروه شهروندان برای مسئوولیت و اخلاق در واشنگتن یا CREW همچنان میگوید که به نظر میرسد آقای ترمپ از گروی یک ساختمان قدیمی در واشنگتن که حال مبدل به هوتل بین المللی ترمپ شده است، تخطی کرده است، زیرا بر أساس قرارداد این گروی، مقام های دولتی اجازه بهره بردن از منافع از این ساختمان را ندارند.

نوح بوک بایندر، رئیس CREW در ارتباط به این ساختمان قدیمی میگوید ما میدانیم که آقای ترمپ در قرارداد های تجارتی خود برای کسب بهترین گزینه مذاکره کرده است، و اگر این تخطی صورت گرفته باشد حال رئیس جمهور جدید با حکومتی از در مذاکره به پیش خواهد آمد که خود رهبری آن را بر عهده دارد.

گروه شهروندان برای مسئوولیت و اخلاق در واشنگتن میگوید یک شکایت نامه را در این رابطه روز جمعه به یک اداره حکومتی ارسال داشته است. تا حال این اداره و دفتر آقای ترمپ به این شکایت نامه پاسخ نداده اند.

این گروه همچنان میگوید که علیه اداره ملی اقلیم و اقیانوس اقامه دعوا کرده است. زیرا این اداره اطلاعات در سوالات احتمالی تیم انتقال ترمپ را در مورد این که چی کسانی روی موضوعات تغییر اقلیم کار میکنند دریافت کرده بود اما این اطلاعات را در اختیار گروه شهروندان برای مسئوولیت و اخلاق در واشنگتن، قرار نداده بود.

نوح بوک بایندر، رئیس CREW گفت که اداره ملی اقلیم و اقیانوس درخواست دفتر او را دریافت کرده اند، اما تا حال هیچ پاسخی به آن داده نشده است. به گفته بایندر، قانون بسیار ساده است، آنان باید به آن پاسخ دهند. اگر این اداره معلوماتی دارد که تیم ترمپ در جستجوی کدام دانشمندان أمور اقلیمی است باید امریکایی ها را از آن آگاه کنند، زیرا مردم باید اینرا بدانند. اگر آگاه نیستند، یک جواب منفی، قانع کننده است اما نگهداشت این معلومات، موجه نیست.

گزارش: صدای امریکا

برگردان: ژیلا سمیعی

XS
SM
MD
LG