لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: علیه کوریای شمالی، به تنهایی هم اقدام کرده میتوانیم


دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده میگوید که اگر چین روی کوریا شمالی فشار نیاورد، ایالات متحده به تنهایی قادر به رسیدگی به معضله کوریا شمالی میباشد.

این نظریات رئیس جمهور ترمپ درحالی ابراز گردیده است که قرار است شی جین پینگ ، رئیس جمهور چین به روز پنجشنبه این هفته به ایالات متحده سفر کند و در این سفر، موضوع اعمال فشار بر کوریا شمالی در اولویت اجندای ملاقات میان او با رئیس جمهور ترمپ قرار خواهد داشت.

نظریات ترمپ در مصاحبه یی با فایننشال تایمزو چند روز قبل از ان نشر شد که قراراست رئیس جمهور ترمپ تا چند روز دیگر در منزل اش در مارا لاگو در فلوریدا میزبان شی جین پینگ ، رئیس جمهور چین باشد.

انتظار می رود که دو رهبر در این ملاقات روی یک سلسله مسائل، از جمله کوریای شمالی، تجارت و منازعات روی اراضی در آبهای دریای جنوب چین بحث و مذاکره نمایند.

آقای ترمپ در رابطه با همکاری میان واشنگتن و بجینگ گفت: "تجارت یک انگیزه به چین برای کار با ایالات متحده بود، با این حال هم ایالات متحده می تواند کاملا بدون کمک چین به وضعیت کوریا شمالی رسیدگی کند."

رابطه بین ایالات متحده و چین از زمان انتخابات ترمپ، نامشخص بوده است. در طول مبارزات انتخاباتی خود آقای ترمپ، چین را به روش های غیر عادلانۀ تجارت متهم و تهدید به افزایش مالیات واردات اجناس از چین کرده است. اما مشخص نیست که اقای ترمپ این تهدیدات را عملی خواهد ساخت یا خیر.

نیکی هیلی ، نمایندۀ ایالات متحده در سازمان ملل گفت، چین تنها کشوریست که میتواند بر کوریا شمالی فشار بیاورد.

این درحالیست که قطعنامه های سازمان ملل تا کنون نتوانسته مانع آزمایشات هسته یی کوریای شمالی شود، کوریا شمالی سال گذشته، دو آزمایش هسته یی و دو آزمایش میزایل های بالستیک را انجام داده است.

XS
SM
MD
LG