لینک های دسترسی

Breaking News

اعلان اسامی وزیر عدلیه، رئیس سی آی ای و مشاور امنیت ملی ترمپ


دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، استخدام افراد در بست های کلیدی اداره اش را ادامه میدهد.

اما تیم انتقال سیاسی آقای ترمپ این موضوع را تائید نکرده است، ولی رسانه های مختلف از منابع نزدیک به روند گزینش از انتخاب آقای سشنس گزارش داده اند.

گزارشها حاکسیت که پُست وزارت عدلیه ایالات متحده به سناتور ۶۰ ساله ایالت آلاباما، جف سشنس، رسید.

وی نخستین عضو کانگرس ایالات متحده بود که به طور رسمی از نامزدی آقای ترمپ اعلام حمایت کرد.

جیف سشن
جیف سشن

ایالت آلاباما در انتخابات سراسری ریاست جمهوری به آقای ترمپ رای داد.

از طرف دیگر، منابع نزدیک به تیم انتقال قدرت اعلام کرده ‌اند که رئیس جمهور منتخب سمت مشاور امنیت ملی ایالات متحده را به جنرال متقاعد مایکل فلن پیشنهاد کرده است.

این نظامی سابق ۵۷ ساله که به مدت دو سال در دوره ریاست جمهوری رئیس جمهور اوباما مدیریت اداره استخبارات دفاعی را برعهده داشت، از منتقدین قوی سیاست و امنیت خارجی آقای اوباما ست.

آقای فلن در مورد خطرات ناشی از گروه های اسلامگرا به صراحت هشدار داده است و میگوید ایالات متحده باید افرطگرایی اسلامی را 'بی اعتبار' سازد.

به اساس گزارش اسوشتید پرس وی اسلام را یک 'مفکوره سیاسی' میپندارد که به گفته او 'یقناً در عقب یک مذهب پنهان شده است'.

مایکل فلن

برخی از کارشناسان بخش امنیتی نیز در مورد روابط گرم آقای فلن در قبال مسکو نگران اند.

سال گذشته اقای فلن جهت شرکت با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسم افتتاح تلویزون آر تی که از سوی حکومت روسیه تمویل میشود به مسکو سفر کرد.

ریاست اداره استخبارات مرکزی یا سی آی ای، نیز به عضو کنونی مجلس نمایندگان، مایک پامپئو از ایالت کنزاس پیشنهاد شده است.

مایک پامپئو
مایک پامپئو

بر اساس قوانین ایالات متحده، سشنس و پوومپیو به تائیدی مجلس سنا نیاز دارند اما فلن به چنین امری نیاز ندارد

آقای ترمپ در هفته جاری در محظر عام ظاهر نشد اما چنین به نظر میرسد که ملاقاتهایش روی موضوع امنیت ملی متمرکز شده بود.وی همچنان با وزیر خارجه سابق ایالات متحده هینری کسینگر و نیکی هالی والی کارولاینای جنوبی که یکتن از کاندیدان احتمالی وزارت خارجه است مشوره و صحبت کرده است.

آقای ترمپ با اراکین حزب جمهوریخواه نیز صحبت های داشت. قرار است وی با مت رامنی کاندید ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه در انتخابات سال ٢٠١٢ نیز ملاقات کند.

رئیس جمهور منتخب برای اولین بار پس از انتخابش به روز پنجشنبه با شینزو ابی صدراعظم جاپان ملاقات کرد.

در طی دوران انتخابات، آقای ترمپ بارها گفته بود که همپیمانان واشنگتن که شامل توکیو نیز می شود باید برای دفاع از خود، بیشتر هزینه کنند. درمورد جاپان همچنین تلویحا گفته بود که این کشور می تواند به تسلیحات اتمی برای خنثی کردن تهدیدات کوریای شمالی مجهز شود.

پس از این دیدار، دونالد ترمپ که به استفاده از شبکه های اجتماعی شهرت دارد، در تویتر خود این دیدار را مثبت عنوان کرد و نوشت "از میزبانی صدراعظم ابی در منزلم در برج ترمپ در نیویورک، خرسندم."

در همین زمینه، میکائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته با اذعان به این که تیم رییس جمهوری منتخب آمریکا با مقامات روسیه درباره بحران سوریه تماس برقرار کرده‌اند، گفت که مسکو امیدوار است مقامات جدید قصر سفید، به این درک رسیده باشند که حل جنگ داخلی سوریه بدون روسیه میسر نیست.

آقای ترمپ در دوران مبارازات انتخاباتی اش بارها گفته بود که حاضر است با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، برای حل بحران سوریه همکاری کند.

دولت جدید ایالات متحده به تاریخ بیستم ماه جنوری سال ٢٠١٧ آغاز به کار خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG