لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش میزان محبوبیت ترمپ با وجود اظهارات اسلام ستیزانه


نتایج یک نظر سنجی تازه نشان می دهد که میزان محبوبیت دانلد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه برای اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده امریکا، با وجود اظهارات اسلام ستیزانه اش در حال افزایش است.

ترمپ روز دوشنبه گفت باید بر ورود مسلمانان به ایالات متحده ممنوعیت وضع شود.

هر چند این اظهار نظر ترمپ انتقاد های شدید داخلی و خارجی در ایالات متحده را در پی داشت، اما نتایج یک نظر سنجی مشترک روزنامه نیویارک تایمز و شبکه خبری «سی بی اس» نشان می دهد که ترمپ با ۳۵ در صد میزان محبوبیت هنوز هم در صدر فهرست نامزدان حزب جمهوریخواه قرار دارد.

به اساس این نظر سنجی میزان محبوبیت تِد کروز، سناتور جمهوریخواه از ایالت تکزاس به شانزده در صد و از بن کارسن، جراح بازنشسته به سیزده در صد می رسد.

در ادامه انتقاد های شدید از اظهارات اسلام ستیزانه دونالد ترمپ، ارسلان سلیمان، سرپرست نمایندگی ویژه ایالات متحده در سازمان همکاری های اسلامی تاکید کرد که امریکا به آزادی ادیان تعهد مستحکم دارد.

آقای سلیمان در صحبت به صدای امریکا گفت که رئیس جمهور اوباما و جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده تصریح کردند که امریکا سیاست تبیعض آمیز ندارد.

پیش از این قصر سفید نیز اظهارات ترمپ مبنی بر وضع ممنوعیت بر ورود مسلمانان به ایالات متحده را مغایر قانون اساسی آن کشور خواند.

اظهارات ترمپ نه تنها شدیدترین انتقادات رقبای او از حزب جمهوریخواه در کارزار انتخاباتی را بر انگیخت بلکه رهبران آن حزب در کانگرس امریکا نیز از آقای ترمپ به خاطر این اظهارات انتقاد کردند.

XS
SM
MD
LG