لینک های دسترسی

Breaking News

پیشنهاد صدراعظم سلووانیا برای میانجیگری بین ترمپ و پوتین


ترمپ و پوتین در جریان مبارزات انتخاباتی ایالات متحده به همدیگر ادای احترام نمودند
ترمپ و پوتین در جریان مبارزات انتخاباتی ایالات متحده به همدیگر ادای احترام نمودند

در حالیکه میلانیا ترمپ در حال آمادگی رفتن به قصر سفید است، کشور زادگاهش – سلووانیا - پیشنهاد میانجیگری بین شوهرش دونالد ترمپ، رئیس جمهور منتخب ایالت متحده و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را نموده است.

میرو سرار، صدر اعظم سلووانیا در مصاحبه ای با خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت که کشورش"میتواند نقش یک پل را بین دو قدرت" که در شماری از مسایل اختلاف دارند، بازی کند..

با وجود عضویت این کشور در اتحادیۀ اروپایی که حامی تعزیرات اقتصادی علیه کرملین بخاطر خراب نمودن وضع اوکراین میباشد، سلووانیا روابط گرمی با روسیه داشته است. پوتین دو بار از سلووانیا دیدن کرده که یک اقدام نادر از جانب مسکو در قبال کشور های غربی دانسته می شود.

در جریان مبارزات انتخاباتی امسال در امریکا، ترمپ و پوتین به همدیگر اظهار احترام نمودند.

صدر اعظم سلووانیا گفت: "در صورتیکه ایالات متحده و روسیه ابتکاری در این راستا نشان بدهند، سلووانیا میتواند پلی بین دو قدرت باشد".

در جون سال ۲۰۰۱، جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده و ولادیمیر پوتین برای نخستین بار در سلوانیا دیدار کردند تا در مورد سیستم دفاع میزایل امریکا که مسکو با آن شدیداً مخالف بود، مذاکره کنند.

میلانیای ۴۶ ساله سلووانیا را در دوران بیست سالگی اش برای شغل مدل شدن یا مدلنگ به سطح بین المللی ترک نمود. وی برای آخرین بار در ماه جولای سال ۲۰۰۲، دو سال قبل از نامزدی اش، برای معرفی دونالد ترمپ به والدین اش در یک هوتل ساحلی به کشور زادگاهش برگشت.

صدراعظم سلووانیا گفت هفتۀ گذشته میلانیا برایش تیلفون نموده بود.

وی میگوید:" میلانیا گوشی را به ترمپ داد. وی در مورد سلووانیا بسیار میفهمد. من به وی گفتم که او برای دیدن وضعیت این کشور میتواند به اینجا بیاید و او موافقه کرد". سلووانیا در سال ۱۹۹۱ از یوگوسلاویا جدا شده است.

گزارش از اسوشیتد پرس

XS
SM
MD
LG