لینک های دسترسی

Breaking News

دونالد ترمپ با رهبران فرانسه و آلمان صحبت تیلفونی کرد


یک منبع نزدیک به فرانسوا هولاند رئیس جمهور فرانسه گفته است که دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب ایالات متحده به روز جمعه در صحبت تیلفونی با فرانسوا هولاند رئیس جمهور فرانسه روی مسایل مربوط به شرق میانه و اوکراین صحبت کرد.

منبع به خبرگزاری رویترز گفته است که صحبت تیلفونی میان آقای ترمپ و آقای هولاند هفت الی هشت دقیقه دوام کرده و این صحبت در 'وضعیت خوبی' صورت گرفته است.

فرانسوا هولاند، رئیس جمهور فرانسه
فرانسوا هولاند، رئیس جمهور فرانسه

منبع اضافه کرد "آنها روی یک سلسله مسایل کلیدی موافقه کردند تا موقف شان در قبال جنگ علیه دهشت افگنی، اوکراین، سوریه، معامله ذروی با ایران و تغییر اقلیم پاریس روشن گردد."

این در حالیست که سخنگوی صدر اعظم آلمان به روز جمعه اعلام کرد که انگلا مرکل در تماس تیلفونی با دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب ایالات متحده روی همکاری‌ های دراز مدت میان دو کشور صحبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گئورگ اشترایتر تنها گفته است که این گفت ‌وگو به روز پنجشنبه صورت گرفته است، اما از ذکر مدت زمان آن و جزئیات مربوط به موضوعات مورد بحث خودداری کرد.

صدراعظم آلمان و رئیس جمهور منتخب ایالات متحده تاکنون با یکدیگر ملاقات مستقیم نداشته‌ اند.

آقای ترمپ دو ماه قبل در سخنانی از خانم مرکل نام برده بود و گفته بود سیاست آلمان در امور مهاجرت یک نمونه وحشتناک است. او همچنین هیلري کلنتن را با انگلا مرکل مقایسه کرده بود.

آقای ترمپ گفته بود "هیلری کلنتن می خواهد انگلا مرکل امریکا شود و می دانید این سیل مهاجرت چه فاجعه برای آلمان و مردم آلمان ایجاد کرده است."

همان زمان دفتر خانم مرکل اعلام کرد او قصد پاسخ ندارد و نمی خواهد در انتخابات ایالات متحده دخالت کند.

به گفته سخنگوی دولت آلمان، بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده قرار است هفته آینده در برلین با انگلا مرکل دیدار کند و در مورد تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده تبادل نظر کنند.

آلمان از متحدان کلیدی واشنگتن در اروپاست و این دو کشور روایط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند.

XS
SM
MD
LG