لینک های دسترسی

Breaking News

ذره بین اف بی آی بر جرِد کوشنر، داماد دونالد ترمپ


جَرِد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده به ظن داشتن روابط با روسیه، تحت بررسی ادارۀ تحقیقات فدرال قرار گرفته است.

وکیل مدافع این مشاور رئیس جمهور ترمپ گفته که کوشنر آماده است با ادارۀ تحقیقات فدرال یا اف بی آی، و کانگرس ایالات متحده در مورد تماس ها و نقش اش در مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ صحبت کند. اتهاماتی وجود دارد که گویا کوشنر به منظور تقویت مبارزات انتخاباتی دونالد ترمپ و آسیب رسانیدن به کمپاین انتخاباتی هیلری کلنتن در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ با روسیه تماس گرفته بود.

تحقیقات در رابطه با تماس های کوشنر، شامل اتهاماتیست که ممکن همکاری های با روسیه برای کمک با دونالد ترمپ و آسیب رسیدن به مبارزات انتخاباتی هیلری کلنتن رقیب دموکرات وی وجود داشته باشد.

واشنگتن پست گزارش می دهد که سفیر روسیه در ایالات متحده به مقامات ارشد خود گفته بود که او و کوشنر، مشاور رئیس جمهور ایالات متحده، روی ایجاد یک مجرای ارتباطی مخفی میان تیم انتقال قدرت ترمپ و کرملین صحبت کرده بود.

به گزارش رویترز، کوشنر در سال گذشته، حداقل سه تماس قبلا افشا نشده به شمول دو تماس تیلیفونی در بین ماه های اپریل و نومبر با سفیر روسیه داشته است.

یک تن از مقامات فعلی و یک تن ازمقامات سابق اف بی آی گفته اند که در اوایل امسال، ادارۀ تحقیقات فدرال ایالات متحده ، توجه را بر کوشنر متمرکز ساخت که آیا تبانی میان کمپاین ترمپ و کرملین وجود داشته یا خیر؟

مقامات گفته اند در حالی که اف بی آی در حال بررسی اطلاعات تماس کوشنر با روسیه است، در حال حاضر در نظر نیست که وی تحت تحقیق قرار بگیرد.

اطلاعات جدید در مورد دو تماس و همچنین جزئیات دیگر کشف شده توسط رویترز نشان میدهد که چه زمانی کوشنر ارتباط خود را با سرگئی کیسلاک ، فرستاده روسیه، را گسترده تر از قصر سفید اذعان کرده بود.

هنگامی که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، از سفر خارج از کشور خود برگردد، قصر سفید برای ایجاد تهاجمی ترین تلاش ها برای عقب راندن اتهامات در رابطه با روسیه و کمپاین انتخاباتی ریاست جمهوری برنامه ریزی خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG