لینک های دسترسی

Breaking News

مردم تهران، دمشق، و ماسکو راجع به ترمپ چه میگویند؟


از کار حکومت جدید تحت رهبری دونالد ترمپ در ایالات متحده، نزدیک به یکصد روز میگذرد. رئیس جمهور ترمپ ادعا دارد که در صد روز نخست کاری اش، گویا در مقایسه با هر رئیس جمهور دیگر، کارهای زیادی را انجام داده است.

اما خبر رسانی اسوشیتد پرس، با انجام یک سروی در شرق میانه، معلوم نموده که باشندگان ان گوشۀ از جهان، که در مبارزات انتخاباتی، آقای ترمپ از آنها زیاد یاد میکرد، اکنون از کارکرد های رئیس جمهور ایالات متحده راضی نیستند.

برنده شدن دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهور سال ٢٠١٦ ایالات متحده، حیرت برانگیز ترین پیروزی سیاسی قرن ٢١ محسوب میشود. پیروزی ای که بخشی از جهان را تکان داد و بخشی را هم خرسند ساخت.

یکی از باورهای غیرقابل بحث این بود که پیروزی آقای ترمپ، تاثیرات عمیق بر سراسر جهان خواهد داشت. رسیدگی به گروه های دهشت افگن در شرق میانه و رسیدگی به بحران در سوریه، یک بخش عمدۀ شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور ترمپ را تشکیل میداد.

اما در حالی که نزدیک به صد روز از کار رئیس جمهور ترمپ میگذرد، خبررسانی اسوشیتد پرس در مورد رضایت و عدم رضایت مردم در دمشق پایتخت سوریه، از کارکردهای آقای ترمپ پرسش های را مطرح کرده است.

احمد خلیل، یک وکیل مدافع در سوریه، به این باور است که "پالیسی امریکا هیچگاه تغییر نخواهد کرد. این پالیسی بر اساس حمله بر مردم، نقض حاکمیت شان و نادیده گرفتن قوانین بین المللی استوار است."

همچنان فاطمه، یک باشندۀ دیگر دمشق، میگوید که ترمپ مشکلات در جهان عرب را تشدید بخشیده و گویا حمله بر سوریه نخستین ثبوت آن است. فاطمه می گوید که "این کار مشکلات و سر درگمی را افزایش بخشید."

باشندگان تهران نیز از کارکرد های رئیس جمهور ترمپ، چندان خرسند به نظر نمیرسند. شماری از باشندگان تهران میگویند که سر و صدای رئیس جمهور ترمپ خطرناکتر از اقدام عملی اوست.

اما کریل، یک باشندۀ مسکو، نظر متفاوت دارد. او به این نظر است که پوتین، در مقایسه با اوباما، دوستی بیشتری با ترمپ دارد. کریل میگوید "به همین دلیل فکر میکنم که این کار برای همه خوب خواهد بود."

قرار است صد روز نخست رئیس جمهور دونالد ترمپ، شنبۀ آینده تکمیل شود. دونالد ترمپ توانسته است که از جمع ۳۸ وعده مشخص، تنها ده وعده اش را عملی کرده باشد. اما بیشترین این وعده ها توسط فرامین اجرایی تطبیق شده که یک تعداد آن به تائید کانگرس نیاز دارند، اما تاهنوز هیچ کدام به کانگرس پیشکش نشده است.

XS
SM
MD
LG