لینک های دسترسی

Breaking News

قانونگذاران امریکایی: ادعای ترمپ در مورد استراق سمع بی اساس است


دیفن نونس و ادام شیف در حال صحبت با خبرنگاران در مورد تحقیقات کانگرس
دیفن نونس و ادام شیف در حال صحبت با خبرنگاران در مورد تحقیقات کانگرس

رهبران ارشد کمیسیون استخبارات مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده روز چهارشنبه گفتند که ادعای دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده در مورد استراق سمع وی توسط بارک اوباما رئیس جمهور سابق درهفته های قبل از برگزاری انتخابات ایالات متحده بی اساس است.

دیفن نونس عضو جمهوریخواه کانگرس رئیس کمیسیون گفت:"ما هیچگونه شواهدی نداریم که این امر اتفاق افتاده باشد. فکر نمیکنم که ریکاردی در مقر آسمان خراش ترمپ در نیویارک صورت گرفته باشد".

ادام شیف دموکرات ارشد این کمیسیون با وی موافق است:" تا امروز من هیچ سندی در مورد (امر اوباما برای استراق سمع) ندیده ام".

معلومات وزارت عدلیه

نونس و شیف گفتند آنها در انتظار معلومات وزارت عدلیه در مورد هستند که آیا آن اداره از کدام حکم محکمه در مورد ثبت مکالمات ترمپ آگاهی دارند یا خبر. قرار است روز دوشنبه این معلومات برایشان برسد. اما آنها گفته اند تا کنون در تحقیقات شات چنین مسأله یی را نیافته اند.

تحقیقات کانگرس بعد از آن توسط قصر سفید تقاضا شد که ترمپ اتهامات تکان دهنده یی در مورد استراق سمع بتاریخ ۴ مارچ در تویترش نوشت.

کمیسیون استخبارات مجلس نمایندگان تماس های مقامات کمپاین ترمپ و روسها را در زمانی که این میلیاردر بزرگ برای رسیدن به قصر سفیر مبارزه مینمود و در هفته های بعدی که وی در انتخابات برنده شد تا قبل از تاریخ بیستم که وی قدرت را بدست گرفت، نیز بررسی مینمایند.

ادارۀ تحقیقات فدرال

نونس گفت قرار است جیمز کامی رئیس ادارۀ تحقیقات فدرال ایالات متحده, ادارۀ ارشد پولیس امریکا، روز دوشنبه در مجلس استماعیۀ کمیتۀ استخبارات کانگرس در مورد اتهامات ثبت گفتمان ترمپ و مداخلۀ روسها در انتخابات این کشور به هدف کمک به ترمپ حاضر شود.

سرگی کسلیاک سفیر روسیه در ایالات متحده به خبرنگاران گفت هیأت کانگرس انتظار دارد تا روز جمعه، به غیر از مایکل فلاین مشاور امنیت ملی ترمپ که از وظیفه بر کنار شد، از تحقیق کنندگان امریکایی نامهای سایر همکاران ترمپ را بشنود که با مقامات روسی صحبت نموده اند.

ترمپ فلاین را بعد از آنکه وی به مایک پنس معاون رئیس جمهور در مورد تماسهایش با سفیر روسیه دروغ گفت؛ بر کنار نمود.

ادارات استخبارات ایالات متحده سال گذشته نتیجه گیری نمود که مسکو به دستور ولادیمیر پوتین باهک کردن کمپیوتر رئیس مبارزات انتخاباتی هیلری کلینتن در انتخابات امریکا مداخله نموده است. ویکی لیکس، گروه ضد محرمیت، هزاران ایمیل پودستا را یک هفته قبل از انتخابات نشر نمود.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، با نشر یک پیام در صفحۀ تویترش، این اتهام را بتاریخ ۴ مارچ بر بارک اوباما رئیس جمهور سابق این کشور وارد کرد. آقای ترمپ نوشته بود: "بسیار بد! همین حالا اطلاع حاصل کردم که درست قبل از پیروزی، اوباما در ترمپ تاور، به مکالمات تیلیفونی ام گوش می داد."

شواهد استراق سمع

اما رئیس جمهور ترمپ از آن زمان به بعد هیچگونه شواهدی در مورد این ادعا ارائه ننمود و از سوالات مکرر خبرنگاران درین مورد طرفه رفته است.

قبلأ جیمز کلپر، که ریاست ادارۀ استخبارات ملی را در حکومت بارک اوباما به پیش میبرد، گفته بود هیچ چیز که آقای ترمپ آن را ادعا میکند، صورت نگرفته است:" از سوی ادارات استخباراتی، در طول مبارزات انتخاباتی هیچ نوع استراق سمع در عمارت ترمپ صورت نگرفته است."

شان سپایسر، سخنگوی قصرسفید، بیان داشت که نظارت مخفی حکومت بارک اوباما از دونالد ترمپ، ممکن تنها به استراق سمع خلاصه نمیشد.

شیف ادعای استراق سمع را "بی مسئولیتی رئیس جمهور و سخنگوی وی" عنوان نمود.
از سوی دیگر سناتور گراهام روز چهارشنبه به سی ان ان گفت قصد دارد تا این را معلوم نماید که آیا این موضوع حقیقت دارد یا نه:"من این موضوع را تا آخر تحقیق مینمایم".

XS
SM
MD
LG