لینک های دسترسی

Breaking News

پلان مظاهرات بیشتر بر ضد دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب امریکا


مظاهرات ضد ترمپ
مظاهرات ضد ترمپ

به تعقیب انتخاب دونالد ترمپ بحیث رئیس جمهور ایالات متحده اعتراضات دیگری نیز برای روز تحلیف آقای ترمپ بحیث رئیس جمهور توسط چندین نهاد برنامه ریزی شده است.

مظاهرات کوچکتری هم پلان شده است. شاگردان مکتب عالی وودرو ولسن در واشنگتن دی سی تصمیم دارند بروز سه شنبه بسوی هوتل بین المللی ترمپ راهپیمایی نمایند. یک روز قبل از آن شاگردان مکاتب عالی در نزدیکی مریلند نیز مظاهره نمودند.

اعتراضات در طول روز های شنبه و یکشنبه در سرتاسر ایالات متحده صورت گرفت. اما مظاهرات شام یکشنبه نسبت به مظاهراتیکه به تعقیب اعلام پیروزی ترمپ انجام یافت، کوچکتر بود.

اکثرمظاهره کنندگان شعار هایی را نیز بر ضد ترمپ باخود حمل مینمودند. آنها بر ضد پلان های ترمپ برای خروج مهاجرین بدون اسناد از ایالات متحده، عدم داشتن عقیده به تغیر اقلیم، اظهارات وی در مورد مسلمانان و تعهد وی برای انتصاب قاضی ستره محکمه که ضد سقط جنین باشد، اعتراض داشتند.


مظاهرات شامل صد ها و هزار ها نفر میگردید که در شهر های عمده مانند نیویارک، پورتلند، فلادلفیا و سان فرانسیسکو در هفتۀ گذشته صورت گرفت.

اما اکنون گروه های فعالین برای مظاهرات در روز تحلیف ترمپ آمادگی میگیرند. اکثر مردم در صفحات فیسبوک شان نوشته اند که برای شرکت در مظاهرات به واشنگتن دی سی پرواز خواهند کرد.

یکی دیگر از مظاهراتی که برای تاریخ بیست و یکم پلان شده است، راهپیمایی زنان واشنگتن است که در حدود ۸۰ هزار نفر در صفحات فیسبوک شان آمادگی شانرا برای شرکت اظهار نموده اند.


تنظیم کنندگان مظاهرات در صفحات خاص شان به این مناسبت نوشته اند:"ما باهمسران و فرزندان ما یکجا برای حفاظت حقوق، مصؤونیت صحت و فامیل های ما با هم یکجا متحدانه ایستاده ایم."

ترمپ در یک مصاحبه یی که شام یکشنبه انجام داد گفت دلیلی نیست که امریکایی ها از ریاست جمهوری وی بهراسند.

وی بروز جمعه در تویترش نوشت که خوشحال است که می بیند گروه های کوچکی هستند که مشتاق کشور شان اند و پیش بینی کرد که "تمام ما با هم یکجا خواهیم شد ومفتخر خواهیم بود."

ویراستار: احد عزیززاده

XS
SM
MD
LG