لینک های دسترسی

Breaking News

شکوه ترامپ از هم حزبی هایش


دونالد ترمپ، کاندید حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در جریان سخنرانی در لاس وگاس به تاریخ ۱۸ جون
دونالد ترمپ، کاندید حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در جریان سخنرانی در لاس وگاس به تاریخ ۱۸ جون

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، شکوه دارد که برخی از هم حزبی های او تلاش دارند در جلسه نامزدی احزاب که ماه آینده برگزار می شود، جلوی اعلام رسمی نامزدی او را بگیرند.

برخی از نمایندگان حزبی در جلسه نامزدی احزاب، از جمله نمایندگانی از شهر کلیولند در ایالت مرکزی اوهایو، می گویند قصد دارند قواعد حزبی را به نحوی تغییر دهند که به نمایندگان اجازه دهد فردی غیر از آقای ترامپ را برگزینند.

مخالفان آقای ترامپ می گویند او که قبلاً مجری یک برنامه تلویزیونی هم بوده نماینده مواضع و سیاست های محافظه کارانه و سنتی جمهوریخواهان نیست، و اظهارات نسنجیده اش در مورد زنان، مسلمانان و مردم مکسیکو، او را به عنوان پرچمدار حزب جمهوریخواه غیرقابل پذیرش می کند.

پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان که جمهوریخواه است می گوید اعضای حزب باید درمورد دونالد ترامپ به "وجدان" خود رجوع کنند.

پل رایان با تایید آنکه هم اکنون در حزب جمهوری خواه شکاف ایجاد شده افزود قصد دارد کاری کند تا حزب، پیرامون اصول و نظرات متحد شده و دستور کار، روش و راه حل های بهتری به مردم ارائه شود.

دونالد ترامپ در تکساس
دونالد ترامپ در تکساس

این در حالی است که آقای ترامپ گفته چه از حمایت حزب برخوردار شود یا نه، در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر پیروز خواهد شد. آقای ترامپ تلاش های گروهی از نماینده گان حزبی را بی نتیجه خوانده اضافه کرد "اولاً که کارشان غیر قانونی است، دو، این کار را انجام داده نمی توانند و سه، من نه ما، ۱۴ ملیون رای را در جریان انتخابات مقدماتی دریافت کردیم."

با اشاره به کشته شدن ۴۹ نفر در یک کلپ همجنس گرایان در ایالت فلوریدا در حمله یک مرد امریکایی افغان تبار، آقای ترامپ در سخنان روز یکشنبه خود حمایتش را از یک موضوعی که قبلاً هم یاد کرده بود بیان داشته گفت، یک راه برای متوقف کردن حملات احتمالی دهشت افگنی، تحقیق در مورد پیشینه مسلمانانی است که در حال حاضر در ایالات متحده زندگی میکنند.

او مفکوره های اسلام افراط گرا را مغایر به ارزش های امریکا خواند، "بخاطر داشته باشید که اسلام افراطی مخالف زنان، مخالف همجنس بازان و مخالف امریکا است."

دونالد ترامپ یکبار دیگر تصریح کرد که باید به طور موقت از ورود مسلمانان به این کشور، جلوگیری شود.

نظر خواهی های اخیر نشان میدهد که اکثریت رای دهننده گان دونالد ترامپ را غیر محبوب دانسته و گفته اند که تا زمان انتخابات عمومی که به تاریخ هشتم نوامبر سال جاری است، هلیری کلنتن کاندید حزب دیموکرات از ترامپ پیشی خواهد گرفت.

گزارش: رویترز

برگردان: ژیلا سمیعی

XS
SM
MD
LG