لینک های دسترسی

Breaking News

دو انفجار در ترکیه، شش کشته و ۲۱۹ زخمی


حزب کارگران کردستان به انجام این حملات متهم شده است
حزب کارگران کردستان به انجام این حملات متهم شده است

انفجار‌های دوگانه که مراکز پولیس را در ترکیه هدف قرار داد، به گفتۀ مقام‌های آن کشور کم از کم شش کشته و ۲۱۹ زخمی برجا گذاشته است.

انفجار موتر بم‌گذاری شده ناوقت شام چهارشنبه بر مرکز پولیس در شهر شرقی وان ترکیه، سبب کشته شدن یک افسر پولیس و دو فرد ملکی شد. کم از کم ۷۳ نفر دیگر، ۵۳ غیرنظامی و ۲۰ منسوب پولیس، در این رویداد زخمی شدند.

مقام‌های ترکیه حزب کارگران کردستان یا پی کی کی را مسوول این رویداد خوانده اند. هفتۀ گذشته، جمیل باییک یک فرمانده حزب کارگران کردستان تهدید کرده بود که حملات آن گروه بر پولیس در همه شهرهای ترکیه افزایش خواهد یافت.

به دنبال این رویداد، انفجار موتر بم‌گذاری شدۀ دیگر در اولین ساعات روز پنجشنبه بر قرارگاه پولیس در شهر شرقی ایلازیگ منجر به کشته شدن سه افسر پولیس و زخمی شدن ۱۴۶ نفر دیگر شد.

مراد زورل اوغلو یک مقام محلی شهر ایلازیگ به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که وضعیت ۱۴ تن از زخمی شده‌گان این رویداد وخیم است.

مقام‌ها گفته اندکه این انفجار در صحن قرارگاه پولیس رخ داد و منجر به تخریب و آتش گرفتن تمام موترهای اطراف شد. تصاویر تلویزیون‌های ترکیه نیز دود غلیظی را نشان می داد که از آن ساحه به هوا بلند شده بود.

جنگ میان نیروهای امنیتی ترکیه و حزب کارگران کردستان سال گذشته پس از آن از سرگرفته شد که معاملۀ شکنند صلح میان دو طرف بر هم خورد. از آن زمان، بیش از ۶۰۰ منسوب امنیتی ترکیه، هزاران شورشی حزب کارگران کردستان و صدها غیرنظامی در برخوردها کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG