لینک های دسترسی

Breaking News

پیشنهاد کمیسیون اروپا برای استفادۀ ترک ها از معاهدۀ شنگن


انقره از پیشنهاد کمیسیون اتحادیۀ اروپا مبنی ورودِ بدون ویزۀ شهروندان ترکیه به کشور های عضو معاهدۀ شنگن استقبال کرد.

وزیر خارجۀ ترکیه این اقدام را صفحۀ تازه در روابط بین کشورش و اتحادیۀ اروپا خواند.

مولود کاوس اوغلو، گفته است که ترکیه هم تلاش دارد در تکمیل کردن شرایط پیشنهاد شده از سوی اتحادیۀ اروپا، کار را سریع تر سازد.

کمیسیون اروپا، از کشورهای عضو و قانونگذاران خواسته است قبل از پایان ماه جون برای رأی گیری روی اینکه به شهروندان ترکیه اجازۀ ورود بدون ویزه کوتاه مدت به اروپا داده شویا خیر، بیاندیشند.

ترک ها روز چهارشنبه درقنسولگری های آلمان و ایتالیا در استانبول گفتند که از قرار داد جدید به خاطر پیچیدگی روند درخواست ویزا استقبال می کنند.

سیدا اکیرگون ۲۹ ساله ترکی از قرارداد جدید استقبال کرده می گوید" اگر قانون اخذ ویزه برای شهروندان ترکیه خاتمه یابد، برخی کار ها به مراتب آسان تر خواهد شد. من برای سفر خود صرف یک تکت طیاره خریداری خواهم کرد."

تولگه ساگلام، یک انجنیر ۳۵ ساله کمپیوتر که اغلب اوقات برای دیدن دوست خود به آلمان می رود می گوید شرایط ویزای جدید بین ترکیه و اتحادیه اروپا همه چیز را برای آنانی که بیشتر به اروپا سفر می کنند ، ساده تر خواهد ساخت.

ساگلام می گوید "اگر سفر به اتحادیه اروپا بدون ویزه می بود چه واقع می شد؟ ما بیشتر و راحت تر سفر کرده می توانستیم که کدام تغییرعمده یی را به بار نمی آورد."

کمیسیون اروپا روز سه شنبه، فرمانی را ازسوی انقره به خاطراجازۀ سفر آزاد شهروندان ۲۸ کشورعضو اتحادیه اروپا از جمله قبرس به ترکیه ،مورد ستایش قرار داد که ترکیه طی دهه های طولانی آن را به رسمیت نشناخته و این نقطه عطف و مهمی برای آزاد سازی ویزا خواهد بود.

XS
SM
MD
LG