لینک های دسترسی

Breaking News

ترکیه در انتقام از حملۀ انقره، مواضع کردها را بمبارد کرد


تا کنون هیچ گروهی مسوولیت انفجار شام گذشته در انقره را به دوش نگرفته است.
تا کنون هیچ گروهی مسوولیت انفجار شام گذشته در انقره را به دوش نگرفته است.

قوای نظامی ترکیه و طیاره های جنگی آن کشور روز دو شنبه حملاتی را بر مواضع تندروان کرد در شمال عراق انجام داد.

حملات بر ضد حزب کارگران کردستان درست یک روز پس از آن صورت می گیرد که انفجار موتر بم گذاری شده در انقره پایتخت ترکیه جان کم از کم ۳۷ نفر را گرفت و منجر به زخمی شدن بیش از ۱۲۰ نفر دیگر شد.

هیچ گروهی مسوولیت انفجار انقره را به دوش نگرفته است و مقام های ترکیه گفته اند که نتایج تحقیقات را در مورد این انفجار تا شام دوشنبه اعلام خواهند کرد.

قوای نظامی ترکیه در ماه جولای سال گذشته پس از آن حملات را بر مواضع حزب کارگران کردستان آغاز کرد که رجب طیب اردغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که تا زمان شکست هر جنگجوی این گروه، جنگ ادامه خواهد یافت.

انفجار روز یک شنبه در انقره در چهار راه کیزیلی، مرکز عمدۀ خرید و فروش و حمل و نقل صورت گرفت که سفارتخانه های خارجی و ساختمان های دولتی نیز در همسایگی آن قرار دارد.

ایالات متحدۀ امریکا شام گذشته اندکی پس از وقوع انفجار در انقره این رویداد را محکوم کرد و بر همکاری قوی با ترکیه برای مبارزه بر ضد تهدید مشترک دهشت افگنی تصریح ورزید.

احمد داوود اوغلو صدر اعظم ترکیه پس از وقوع انفجار جلسۀ اضطراری امنیتی را دایر کرد و رئیس جمهور ترکیه ضمن تاکید بر آماده‌گی ترکیه به دفاع از خویش در برابر چنین حملات در آینده، تعهد کرد که انقره به جنگ بر ضد دهشت افگنی مصمم است.

ترکیه در چند ماه گذشته شاهد چندین رویداد امنیتی به ویژه بم گذاری بوده است. حکومت ترکیه جنگجویان سوری را که با گروهای تندرو کرد ارتباط دارند، مسوول این حملات می خواند.

ترکیه از حدود سه دهه به اینسو حزب کارگران کردستان را که خواهان استقلال مناطق کرد نشین در جنوب شرق ترکیه است، ممنوع اعلام کرده و بر ضد طرفداران این حزب می جنگد.

XS
SM
MD
LG