لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن چهارده تن در نتیجۀ سقوط هیلیکوپتر ناتو در حومۀ کابل


مقامات نظامی ترکیه خبر داده اند که یک هیلیکوپتر نیرو های آنها در حومۀ شهر کابل بر یک منزل مسکونی سقوط کرده که در نتیجۀ آن دوازده عسکر ترکی حامل هیلیکوپتر و دو کودک افغان که در منزل مسکونی حضور داشتند، کشته شدند.

مقامات میگویند هیلیکوپتر نوع سیکورسکی قوای ترکی، در حال انجام یک مأموریت در چوکات نیرو های ناتو بود که روز جمعه در ولسوالی بگرامی کابل سقوط کرد.

احمد داووداوغلو وزیر خارجۀ ترکیه گفت، این سانحه زمانی اتفاق افتاد که هیلیکوپتر میخواست یک نشست اضطراری انجام دهد. وی این سانحه را یک واقعۀ وخیمی خوانده و اظهار تأسف کرد.

ناتو از آغاز تحقیقات در مورد اسباب این سانحه خبر داده است و میگوید که بر اساس گزارش های اولیه، در زمان این رخداد، هیچ فعالیت خصمانۀ در ساحه وجود نداشته است.

از ماه اگست سال گذشته که یک هیلیکوپتر شینوک در ولایت وردک سقوط داده شد و تعداد سی تن از عساکر نیرو های خاص امریکایی در آن کشته شدند، واقعۀ امروزی در ولسوالی بگرامی کابل، مرگبار ترین سانحۀ هیلیکوپتر ناتو در افغانستان بود.

حدود 1800 عسکر ترکی در چوکات نیرو های ناتو در افغانستان مستقر اند که مأموریت شان به انجام گزمه محدود بوده و در عملیات محاربوی سهمی ندارند.

XS
SM
MD
LG