لینک های دسترسی

Breaking News

نجات یک نوجوان پس از پنج روز زلزله در ترکیه


نجات یک نوجوان پس از پنج روز زلزله در ترکیه
نجات یک نوجوان پس از پنج روز زلزله در ترکیه

با گذشت بیش از صد ساعت از وقوع زلزلۀ قوی در جنوبشرق ترکیه، عملۀ نجات توانسته است یک پسر نوجوان را از زیر آوار زنده بیرون آرند. با گذشت چندین روز از وقوع زلزله، امید برای یافتن کدام فرد زنده از آنجا، تقریباً از بین رفته بود.

عملۀ نجات این پسر را ساعاتی پس از نجات یک مرد جوان دیگری در شهر اِرجیس یافتند. در عین حال، سردی هوا و برفباری در شهر اِرجیس، فعالیت عملۀ نجات را با کندی مواجه ساخته و امید برای یافتن بازماندگان دیگر را، کاهش داده است. یک باشندۀ شهرک اِرجیس میگوید "لله ج ما را ضربه زد و فقط اوست که ما را میتواند یاری نماید. اِرجیس به اندازۀ یک قریه است. تمام ترکیه اینجاست که ما را کمک نماید اما آنها نمیتوانند زخم های ما را التیام بخشند. این کار فقط و فقط از خداوند متعال ساخته است."

مقامات ترکی صبح امروز جمعه خبر دادند که رقم هلاک شدگان درین زلزله، به 573 نفر و رقم زخمی شدگان به حد اقل 2500 نفر بالا رفته است. توقع میرود این ارقام با گذشت زمان، افزایش یابد. مردم به کمک اولیه ضرورت مبرم داشته و مؤسسۀ صلیب سرخ گفته است که تا حال بیش از 7500 خیمه و 22000 کمپل، اجاق، مواد غذایی و آب پاک آشامیدنی را به آسیب دیدگان توزیع داشته است.

XS
SM
MD
LG