لینک های دسترسی

Breaking News

ترکیه به شهروندانش: از ساحات مظاهرات علیه ترمپ دوری جویید


ترکیه به شهروندان آن کشور که خواهان سفر به ایالات متحده اند یا در این کشور ساکن اند، هشدار داده گفته است که از ساحات مظاهرات علیه دونالدترمپ دوری جویند.

در اعلامیۀ که در وبسایت وزارت خارجۀ ترکیه به نشر رسیده آمده است که مظاهرات خشونت آمیز به تعقیب برنده شدن دونالدترمپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و افزایش حملات فزیکی و لفظی و آزار و اذیت، یک نوع فضای "ضد مهاجرت" و "نژادپرستانه" را ایجاد کرده است.

در اعلامیه یی که روز شنبه به نشر رسید آمده است "این مظاهرات گاهی اوقات اعمال جرم و خشونت را در بر دارد و باتوجه به اوضاع موجود، واضحاً مظاهرات برای مدتی ادامه خواهد یافت."

انقره، اما محل مشخصی را در ارتباط به این هشدار نام نبرده است. اعلامیۀ وزارت خارجۀ ترکیه از شهروندان کشورش خواسته است "در ارتباط به رویداد های اخیر و کشیدگی های اجتماعی در ایالات متحده هوشیار باشند.

اظهارات وزارت داخله ترکیه در قبال هشدار شهروندان آن کشور در سفر به ایالات متحده در حالی بیان می شود که ترکیه خود با هشدار های متعدد کشور های مختلف اروپایی در این ماه های اخیر مواجه است.

به سیاحان ترکی و آنانیکه در ایالات متحده ساکن اند گفته شده که متوجه سفارشات احتمالی آینده در وبسایت سفارت ترکیه در واشنگتن باشند.

ترکیه در اوایل ماه نومبر ایالات متحده را به خاطر تصمیم خروج خانواده های کارمندان قونسلگری امریکا در استانبول به باد انتقاد گرفته بود.

انقره به طور منظم خشونت و تهدیدات خشونت آمیز علیه مسلمانان را در ایالات متحده و اروپا محکوم کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در بارۀ عدم تحمل هشدار داد که به گفتۀ وی "مانند طاعون در برخی از کشور های اروپایی در حال گسترش است."

XS
SM
MD
LG