لینک های دسترسی

Breaking News

دروازۀ تورخم باز شد


مقامات می گویند که گذرگاه تورخم بدون کدام شرطی باز گردیده است
مقامات می گویند که گذرگاه تورخم بدون کدام شرطی باز گردیده است

عطا الله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار می گوید که دروازه ای تورخم بعد از مذاکرات میان مقام های افغانی و پاکستانی بدون پذیرفتن کدام شرط باز گردیده است.

این دروازه مرزی به دلیل مخالفت مقامات افغانی، در مقابل ساختن یک سرک برای یک پوسته ای امنیتی نیروهای پاکستانی، برای چهار روز از سوی نیروهای سرحدی پاکستان مسدود شده بود.

تورخم یک از مناطق است که روی خط دیورند قرار دارد و نیرهای مرزی افغانستان و پاکستان بار ها در این ساحه باهم درگیر شده اند، اما در چهار سال گذشته این نخستین بار است که دروازه ای تورخم برای مدت تولانی بسته می شود.

عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در اسلام آباد به صدای امریکا گفت که مقامات پاکستانی بعد از بحث های طولانی راضی به باز کردن دوباره ای این گذرگاه شده اند.

آقای زاخیلوال در حساب شبکۀ تویتر خود نیز از باز شدن گذرگاۀ تورخم خبر داده است.

اداره گمرک ولایت ننگرهار گفته است که به دلیل مسدود شدن این گذرگاه درآمد روازانه ای این اداره از سی میلیون افغانی به ده ملیون پایین آمده بود. این اداره مسدود شدن این گذرگاه را یک ضربه ای بزرگ اقتصادی محسوب می کند.

مردم ساکن در این منطه نیز از باز شدن دوباره ای این گذرگاه خرسند اند و می گویند که بسته شدن آن باعث مشکلات بیشمار برای آنها شده بود.

XS
SM
MD
LG