لینک های دسترسی

Breaking News

در حملۀ گروهی طالبان در کنر، ۲۹ مخالف مسلح کشته شدند


مقامات امنیتی کنر می گویند که حملۀ گروهی مخالفین که صبح امروز بالای ولسوالی غازی‌آباد این ولایت انجام دادند به عقب زده است.
مقامات امنیتی کنر می گویند که حملۀ گروهی مخالفین که صبح امروز بالای ولسوالی غازی‌آباد این ولایت انجام دادند به عقب زده است.

مقامات امنیتی کنر اعلام کردند که در حملۀ گروهی مخالفین که صبح امروز بالای ولسوالی غازی‌آباد این ولایت انجام دادند، به شمول عرب‌ها و پاکستانیان ۲۹ مهاجم کشته و شماری هم زخمی شدند.

وحیدالله کلیم‌زی والی کنر پس از ختم حمله در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که ساعت سه صبح امروز، طالبان مسلح بر مقر ولسوالی غازی‌آباد حملۀ شان را آغاز کردند.

آقای کلیم‌زی افزود که مهاجمین با مقاومت شدید نظامیان افغان روبرو شدند و درگیری تا ساعت هشت صبح ادامه داشت و تا ساعت یازده نیز به صورت پراگنده بین دو طرف تبادل آتش می‌شد.

به گفتۀ والی کنر در نتیجۀ این درگیری ۲۹ مخالف مسلح کشته شدند که اجساد یازده تن در میدان جنگ باقی مانده است. او افزود که از نیروهای دولتی، یک پولیس کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

آقای کلیم‌زی ادعا کرد در این حمله که صدها مهاجم سهم گرفته بودند، شماری از عرب‌ها، چچینی‌ها و پاکستانی‌ها نیز شامل بودند.

مل‌پاسوال عبدالحبیب سیدخیلی قوماندان امنیه کنر به صدای امریکا گفت که در بین کشته‌شدگان مخالفین، عرب‌ها و پاکستانیان نیز شامل اند.

مقامات گفته اند که حالا جنگ توقف یافته است. باشنده‌گان محل می‌گویند که طالبان برج مراقبت ساختمان ولسوالی را به آتش کشیده اند.

طالبان هنوز در مورد این جنگ چیزی نگفته اند.

بالای ولسوالی غازی‌آباد کنر حملۀ تهاجمی در حالی انجام می‌شود که از یک ماه گذشته مخالفین مسلح راه‌های منتهی به این ولسوالی را از ولسوالی‌های ناری کنر و کامدیش و برگمتال نورستان مسدود کرده اند و اجازۀ رفت‌وآمد را به وسایط نمی‌دهند.

XS
SM
MD
LG