لینک های دسترسی

Breaking News

دو رهبر ارشد القاعده در افغانستان هدف قرار گرفته شدند


وزارت دفاع ایالات متحده امریکا یا پنتاگون خبر داده است که نیروهایی امریکایی حملات دقیقی را در ولایت کنر انجام دادند که فاروق القطانی و بلال الاوتابی، دو رهبر ارشد القاعده در افغانستان را هدف قرار داد.

پیتر کوک، مسوول مطبوعاتی پنتاگون گفت که ایالات متحده هنوز هم نتایج آن حملات را ارزیابی می کند، اما مرگ آن دو تن نشان دهنده ضربه قابل ملاحظه به حضور آن گروه دهشت افگن در افغانستان خواهد بود.

بر طبق این خبرنامه، القطانی به حیث امیر القاعده در شمالشرق افغانستان ایفای وظیفه می کرد که توسط رهبری آن گروه برای تاسیس مجدد پناهگاه های امن القاعده در افغانستان توظیف شده بود.

بر اساس خبرنامه پنتاگون، القطانی طراح ارشد حملات علیه ایالات متحده بود، و تاریخ طولانی هدایت حملات مرگبار علیه نیروهایی امریکایی و متحدین امریکا را داشت.

این خبرنامه افزوده است که الاوتابی نیز در مساعی برای تشکیل مجدد پناه گاه امنی در افغانستان که غرب را تهدید کند، دخیل بود. او همچنین در مساعی جلب و جذب و آموزش جنگجویان خارجی نقش داشت.

خبرنامه وزارت دفاع امریکا حاکی است ایالات متحده بعد از یک دوره وسیع تجسسی، القطانی و الاوتابی را هدف قرار داد.

پیتر کوک گفته است که اگر این حملات مشخص شود که موفق بوده است، مساعی برای دسیسه علیه امریکا، متحدین و شرکای آن در سراسر جهان مختل خواهد کرد و تهدید را به شرکای افغان نیزکاهش خواهد داد و همچنین به مساعی آنها در نابودی پناه گاهای القاعده در افغانستان کمک می کند.

XS
SM
MD
LG