لینک های دسترسی

Breaking News

ربودن اجساد قربانیان سقوط طیاره مالزیایی توسط شورشیان


شورشیان طرفدار روسیه در اوکراین اجساد قربانیان را با خود بردند
شورشیان طرفدار روسیه در اوکراین اجساد قربانیان را با خود بردند

در حالیکه تحقیقات در مورد سقوط طیاره مالیزیایی دادمه دارد ، رهبران انجمن بین المللی ایدز به روز شنبه اعلان کردند که از چندین همکار شان که در میان دو صد و نود هشت قربانی این حادثه شامل بودند ، بزرگداشت به عمل می آورند و ادای احترام می کنند.

آژانس خبررسانی اسوشیتد پرس از قول سخنگوی دفتر خدمات عاجل اوکراین می گوید شورشیان جدایی طلب تمام یکصد و نود و هشت جسدی را، که کارمندان خدمات عاجل بدست آورده بودند، در موتر ها افگنده و با خود بردند.

در عین حال رئیس انجمن بین المللی ایدز می گوید از مرگ شش تن از همکاران شان که در این حادثه جان باختند در گشایش نشست سالانه این انجمن به روز یک شنبه در آسترالیا یاد بود به عمل می آورند.

فرانسوا بغ سنوسی رئیس این انجمن گفت در میان اعضای آن انجمن همبستگی زیاد موجود است " اکثریت شما شاید بدانید که اتحاد و همبستگی زیاد بین انجمن ما موجود است، و این حادثه دردناک شاید یک نشانه خوب برای تجدید فعالیت های ما با یکدیگر و تداوم ان منحیث بزرگداشت از ان همکاران ما میباشد."

به روز شنبه مراسم خاص در آسترالیا برای ادای احترام به قربانیان پرواز شماره هفده طیاره مالزیایی برگزار شد. در همین حال مقامات مالیزیایی برای رفتن به اوکراین آمادگی می گرفتند تا به ساحه وقوع این حادثه دسترسی یابند.

هشام الدین حسین وزیر دفاع مالزیا می گوید تحقیقات جدی باید صورت گیرد " بسیار مهم است که ما تحقیقات کامل و شفاف در مورد آنچه واقعا اتفاق افتاد داشته باشیم، و برای ان به همکاری تمام نهاد های بین المللی نیاز است، من با وزیر دفاع ایالات متحده شب گذشته در تماس بودم و با فلیپ هوند از برتانیه و رهبران چین نیز از طریق تلیفون صحبت کردم ."

ناظرین اروپایی اتحادیه امنیت وهمکاری اروپا هم اکنون در صحنه حادثه قرار دارند ، اما از سوی شورشیان در آنجا دسترسی محدود به ساحه حادثه برایشان داده شده است. یکی از جنگجویان طرفدار روسیه از نا امنی هشدار داد" یک بار هشدار دادم شما اینجا امنیت دارید ، هرکسی که از این خط عبور کند و از من اطاعت نکند، به پی آمد آن مواجه میشود."

الکساندر هگ ،رئیس اتحادیه امنیت و همکاری اروپا می گوید هنوز از چگونگی اقدامات اتخاذ شده آگاهی ندارد " ما اینجا آمدیم تا ببینیم چه اقداماتی اتخاذ گردیده است. آیا ساحه مصوون است؟ و کدام راه موثر و انسانی در این مورد در پیش گرفته شده است."

حدود دو صد نفر از سرنشینان این طیاره هالندی بودند، چهل و چهار تن به شمول پانزده عمله طیاره ، مالزیایی تبار بودند. پرواز شماره هفده شرکت هوایی مالزیایی در زمان سقوط، از امستردام به جانب کوالالمپور در پرواز بود.

XS
SM
MD
LG