لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین یک جت بم‌افگن استراتیژیک روسیه را سقوط داد


قطعات تخریب شده بم‌افگن روسیه نوع Tu-22M3
قطعات تخریب شده بم‌افگن روسیه نوع Tu-22M3

اوکراین روز جمعه ۱۹ اپریل (۳۱ حمل) گفت که پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر آن کشور، برای نخستین بار یک بم‌افگن استراتیژیک مسکو را توسط یک میزایل کروز سقوط داده است.

ارودی اوکراین با نشر اعلامیه‌ای گفت: ''برای نخستین بار واحد‌های میزایل ضد طیاره قوای هوایی به همکاری استخبارات اوکراین بم‌افگن استراتیژیک دوربرد Tu-22M3 [روسیه ] را از بین برد."

مقامات روسیه گفته اند که این طیاره هنگام برگشت به پایگاه خود بر فراز منطقه جنوبی استاوروپل سقوط کرده و دست‌کم یک خدمه آن جان باخته است.

تاس، خبرگزاری رسمی روسیه، از قول وزارت دفاع آن کشور گزارش دادده است که ''یک طیاره نوع Tu-22M3 در منطقه استاوروپل پس از آن سقوط کرد که ماموریت نظامی خود را انجام داد." بر اساس این گزارش، پیلوت‌های این بم‌افگن به وسیله چتر نجات، زنده مانده اند.

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در یک پیام تلگرام نوشته است که یک خدمه این طیاره در منطقه استاوروپل جان باخته است. دو نفر دیگر برای تداوی به یک مرکز صحی محلی انتقال داده شده اند. پوتین گفته است که عملیات جستجو برای عمله چهارم ادامه دارد.

استاوروپل منطقه‌ای در قفقاز شمالی روسیه است که در شرق شبه جزیره کریمه موقیعت دارد، منطقه‌ای که روسیه در سال ۲۰۱۴ آنرا ضمیمه قلمرو خود کرد. این منطقه از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در بیش از دو سال گذشته،‌ شاهد حملات متعدد بوده است.

والی این منطقه گفته است که این طیاره در ولسوالی کراسنوگواردیسکی واقع در ۴۰۰ کیلومتری شرق کریمیه سقوط کرده است.

ریاست عمومی استخبارات وزارت دفاع اوکراین گفته است که این بم‌افگن روسیه در ۳۰۰ کیلومتری آماج حمله قرار گرفت و پس از ادامه پرواز در نهایت در منطقه استاوروپل سقوط کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG