لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار روسیه به اوکراین روی عدم سرکوبی مظاهره کنندگان


تصرف مرکز پولیس شهر سلویانسک توسط شورشیان
تصرف مرکز پولیس شهر سلویانسک توسط شورشیان
سرگی لفروف، وزیر خارجه روسیه، گفت اگر حکومت اوکراین به سرکوبی مظاهره کننده گان بپردازد این اقدام باعث فسخ مذاکراتی خواهد شد که قرار است هفته آینده بین ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و اوکراین برای دریافت راه حل بحرانات آن کشور صورت گیرد.

وزیر خارجه روسیه همچنان علیه هشدار های امریکا در قسمت وضع تعذیرات بیشتر علیه روسیه، در صورت افزایش بحرانات، خشمگین شده گفت بحرانات در صورتی افزایش خواهد یافت که کییف به کمک های بزرگ امریکا و اتحادیه اروپا اتکا کند .

در همین حال صدراعظم موقت اوکراین، پس از سپری شدن ضرب العجل تعیین شده برای جدایی طلبان جهت ختم محاصره عمارات دولتی، به رهبران منطقوی و مظاهره کنند ه گان طرفدار روسیه یک سلسله اصلاحات را پیشنهاد کرد.

آرسینی یتسنیوک، به تعقیب مذاکره با رهبران حکومت و مردم، گفت از ایجاد تغییر در قانون اساسی برای سپردن صلاحیت بیشتر به والیان منطقوی در قسمت وظایف شان حمایت می کند" هدف عمده این است تا به علایق و خواست مردم برای داشتن صلاحیت بیشتر پاسخ گفته شود. ما این کار را از طریق اصلاحات قانونی انجام می دهیم."

اما این معلوم نیست که اصلاحات پیشنهادی از جانب صدراعظم موقت اوکراین مورد قبول شورشیان در دونتسک و لوهنسک واقع می گردد یا نه. یک مظاهره کننده طرفدار روسیه می گوید اگر کشته هم شود آنجا را ترک نمی کند" ما اینجا باقی خواهیم ماند. اگر حکومت برای خارج ساختن ما از اینجا عملیات را آغاز کند ، ما اینجا می باشیم حتی اگر ما را بکشند."
افزایش تنش ها در اوکراین
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:22 0:00


یک مظاهره کننده دیگر می گوید خواهان نظام فدرالیزم است" ما اینجا خواستار فدرالی شدن نظام هستیم. ما می خواهیم که حقوق بیشتر اقتصادی و سیاسی داشته باشیم."

در تازه ترین خبر ده ها تن از مردان مسلح یک مرکز پولیس را در شهر شرقی سلویانسک اوکراین تصرف کرده و بیرق روسیه را بر عمارت این مرکز برافراشتند .

سلویانسک در نود کیلومتری شمال مرکز منطقوی، دونتسک، قرار دارد که در آنجا مظاهره کننده گان عمارات حکومتی را تقریبا از یک هفته به این طرف محاصره کردند.
XS
SM
MD
LG