لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش ملل متحد برای حفظ حقوق سالمندان


قرار است نشستِ برای حفاظت از حقوق سالمندان در نیویارک برگزار شود
قرار است نشستِ برای حفاظت از حقوق سالمندان در نیویارک برگزار شود

سازمان ملل متحد در هفتۀ روان نشست سه روزه را در مورد سالمند شدن جمعیت جهان برگزار می کند. این اقدام بخشی از روندی است که می تواند به یک پیمان جدید جهانی برای حفاظت از حقوق افراد سالمند منتهی شود.

این پنجمین نشست گروه کاری سازمان ملل متحد در مورد سن است. تمرکز این نشست بر حقوق بشر، مراقبت از افراد سالمند، خشونت، بدرفتابی و موضوعات حقوقی و مالی است.

کارکرد این گروه کاری می تواند به کنوانسیون جدید سازمان ملل متحد مورد حقوق افراد سالمند منتهی شود.

یکی از نهاد های رانندۀ این گروه موسسۀ بین المللی، کمک به سالمندان است که کار خود را در این زمینه در سال ۲۰۰۷ آغاز کرد.

توبی پوتر، مدیر عامل این موسسه می گوید که چرا به باور وی به چنین کنوانسیون برای افراد ۶۰ساله و سالمندتر از آن نیاز است.

او گفت:" افراد سالمند در سرتاسر جهان هنوز هم از تبعیض و بدرفتاری زیاد رنج می برند. واقعاً چنین حس می شود که با وصف چند دهه تعهدات مختلف، پلان های کاری در مورد سالمندان و توافقات جهانی برای کار بیشتر در این زمینه، هنوز هم تغییرات کافی را در این زمینه رونما نساخته است."

پوتر می گوید زمانیکه چنین کنوانسیون ملل متحد برای افراد دارای معلولیت و معیوبیت منظور می شود، تغییرات چشمگیری را به گونۀ بهتر به میان می آورد.

کسب حمایت از حقوق سالمندان

موسسۀ کمک به سالمندان تا کنون نزدیک به ۳۰۰ هزار امضا را از ۱۱۲ کشور جهان برای حمایت از کنوانسیون ملل متحد برای سالمندان جمع آوری کرده است.

این جنبش حمایتِ دیسموند توتو، برندۀ جایزۀ نوبل را نیز جلب کرده است. توتو در یک بیانیه گفته است که "این بحثِ یک اقلیت نیست، ما همه پیر می شویم."

پورتر می گوید که حفاظت از حقوق افراد سالمند مهم است.

او افزود:" با حفاظت از حقوق مردم و حصول اطمینان از اینکه بر اساس قانون علیه آنان در خدمات صحی، محل کار، داشتن ملکیت و غیره تبعیض نشود، در کل تمام جامعه را سود می رساند.

او علاوه کرد که با اینکار تضمین می شود که سهم افراد سالمند افزایش یافته و اطمینان حاصل می شود که افراد سالمند از نظر نیافتند.

پورتر این کمپاین را یک جنبش واقعاً فراگیر و بنیادی خواند که در برگیرندۀ اکثر مردمی است که از فقر دوامدار، در حاشیه رانده شده اند و از تبعیض رنج برده اند.

مدیر عامل موسسۀ بین المللی کمک به سالمندان می گوید که جوامع با یک دید منفی نسبت به سالخردگی می نگرند.

او گفت:"افراد سالمند در واقع سهم عمده در اجتماع دارند و به گونۀ گسترده در زندگی خانواده های شان سهم می گیرند. پس من در واقع احساس می کنم که سالمند شدن جمعیت به یکی از مهمترین موضوعات جهانی مبدل می شود."

قرار است گروه کاری سازمان ملل متحد در مورد افراد سالمند از تاریخ ۳۰ جولای تا یکم اگست در شهر نیویارک ایالات متحده نشتِ داشته باشد.

XS
SM
MD
LG