لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان ملل: خشونت علیه زنان در افغانستان ادامه دارد


ستاره، قربانی خشونت در افغانستان
ستاره، قربانی خشونت در افغانستان
سازمان ملل متحد، در گزارش تازۀ خود، از افغانستان گرفته تا جمهوری افریقای مرکزی، میانمار و سوریه؛ از ۲۱ کشوری نام برده است که در آن تجاوز و سایر خشونت های جنسی در جریان درگیری های کنونی و اخیر انجام شده است.

گزارش سازمان ملل متحد که روز پنجشنبه به نشر رسید حاکی است که در حال حاضر اقدامات و تحرکات سیاسی بی سابقه یی به منظور ختم خشونت های جنسی مرتبط به درگیری ها در سرتاسر جهان وجود دارد، اما اقدامات ملی و منطقه یی بیشتری به خاطر پاسخگویی به این جنایات نیاز است.

به گونۀ مثال، براساس گزارش این سازمان، در بین ماه مارچ تا سپتمبر سال ۲۰۱۳ در افغانستان، کمیسیون مستقل حقوق بشر آن کشور از افزایش ۲۵ درصد خشونت ها علیه زنان گزارش داده است.

زینب هوا بنگورا، نمایندۀ ویژۀ منشی عمومی سازمان ملل در امور خشونت های جنسی در جریان درگیری ها، طی یک کنفرانس خبری گفت که خشونت های جنسی، ۲۱ کشور را در اروپا، آسیا، افریقا، امریکای جنوبی و شرق میانه تحت پوشش قرار می دهد که براساس این گزارش، "حقیقتاً یک جنایت جهانی" تلقی می شود.

براساس گزارش که واقعات سال ۲۰۱۳ را تحت پوشش قرار داده است، جزییات تجاوزات و خشونت های جنسی را در کشور های به شمول انگولا، بوسنیا و هرزیگوینا، کمبودیا، کولمبیا، گانا، لایبریا، لیبیا، نیپال، سیرالیون، سومالیا، سریلانکا، سودان و یمن در بر می گیرد.

گزارش سازمان ملل، ۳۴ گروه مسلح – به شمول شبه نظامیان، گروه های شورشی و نیرو های امنیتی – را در انجام تجاوزات و خشونت های جنسی در جریان درگیری ها، مظنون قلمداد می کند.

این گروه ها مربوط کشور های جمهوری افریقای جنوبی، سواحل عاج، مالی سودان جنوبی و سوریه خوانده شده است.

گزارش: اسوشیتدپرس
ترجمه: قدیر مشرف
XS
SM
MD
LG