لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: حشرات منبع خوب غذایی برای انسان ها است


یک پژوهش جدید ادارۀ مواد غذایی و زراعت سازمان ملل متحد حاکی است که حشرات می توانند در مجادله بر ضد گرسنگی و افزایش امنیت غذایی، مواد خوب غذایی برای انسان ها باشد.

در این گزارش که روز دو شنبه نشر شد آمده استت که حشرات بخشی از رژیم سنتی حدود دو میلیارد انسان را در جهان تشکیل داده و یک منبع آمادۀ مغذی و سرشار از پروتین های غذایی می باشد.

ایفا اورسولا میولر، رئیس پالیسی اقتصاد جنگلداری و بخش محصولات در ادارۀ مواد غذایی و زراعت سازمان ملل متحد بر اهمیت غذایی حشرات تاکید کرد.

میولر می گوید "حشرات بسیار مغذی اند. آنها حاوی مقادیر زیاد پروتین، منرال و چربی استند. پس حشرات برای جمعیت محلی شمار زیاد کشور های رو به انکشاف در آسیا، افریقا و امریکای لاتین از اهمیت زیاد برخوردار بوده و در واقع نقش عمده را در امنیت غذایی مردم بازی می کنند، زیرا دو میلیارد نفر در جهان –یعنی یک سوم جمعیت جهان – حشرات را به صفت مواد غذایی مصرف می کنند."

گزارش می افزاید که برعلاوۀ ارزش غذایی، جمع آوری و دامپروری حشرات می تواند سبب ایجاد اشتغال و منبع درآمد برای مردم و تشبثات گردد. همچنان جلوگیری از چاقی، یکی دیگر از مفاد مصرف حشرات خوانده شده است.

در گزارش آمده است که عوامل چون بیزاری یکی از انگیزه های عمده یی است که مردم در کشور های غربی به ندرت از حشرات به عنوان مواد غذایی استفاده می کنند.

گزارش ادارۀ مواد غذایی و زراعت سازمان ملل متحد توصیه می کند که آشپز ها می توانند با اضافه کردن حشرات در دستور آشپزی و منیو های غذایی برای ترویج این عادت کمک کننده باشند.

نزدیک به دو هزار نوع حشرات در سرتاسر جهان به ویژه در افریقا و آسیا خورده می شود.
XS
SM
MD
LG