لینک های دسترسی

Breaking News

جنگجویان داعش دختران اسیر را در بازار می فروشند


در برخی موارد یک دختر اسیر داعش در بدل یک بسته سگرت به فروش می رسد
در برخی موارد یک دختر اسیر داعش در بدل یک بسته سگرت به فروش می رسد

دختران نوجوانی که اسیر جنگجویان گروه دولت اسلامی یا داعش در عراق و سوریه می شوند، در بازار فروش بردگان به هر قیمت حتا به بهای یک بسته سگرت به فروش می رسند.

زینب بنگورا فرستادۀ ملل متحد در بخش خشونت جنسی که ماه اپریل از سوریه و عراق دیدن کرد، با بیان این مطلب گفته است که اکنون سرگرم کار بالای یک پلان کاری است تا به گفتۀ وی به این خشونت مخوف جنسی جنگجویان داعش رسیدگی شود.

خانم بنگورا روز در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفته است که نبرد جنگجویان داعش "جنگی است که به بهای جسم زنان" به پیش برده می شود.

فرستادۀ ملل متحد با زنان و دخترانی مصاحبه کرده است که از ساحات زیر ادارۀ داعش فرار کرده اند. او همچنان با رهبران دینی و سیاسی و مهاجران سوری در ترکیه، لبنان و اردن دیدار کرده است.

جنگجویان گروه دولت اسلامی پس از تصرف هر شهر و روستا، دختران را می ربایند، اما شمار دقیق دخترانی که اسیر جنگجویان داعش شده اند تا هنوز مشخص نشده است.

خانم بنگورا گفت که شماری از دختران ایزدی که از چنگ جنگجویان داعش رهایی یافته اند، حکایت از آن دارند که شماری از دختران در اتاق های دربسته محبوس شده و در شماری از خانه ها بیش از ۱۰۰ دختر نیمه برهنه نگهداری می شوند.

به گفتۀ نمایندۀ ملل متحد در امور خشونت جنسی، سپس زنان و دختران اسیر با همان حالت نیمه برهنه در برابر گروهی از مردان جنگجو ایستاده می شوند تا آنان ارزش شان را تعیین کنند.

همسران مردان جنگجو

ربودن دختران بخش عمدۀ ستراتیژی داعش برای جلب و جذب جنگجویان خارجی است که در ۱۸ ماه گذشته به گونۀ بی پیشینه به عراق و سوریه سفر کرده اند.

زینب بنگورا می گوید که این روشی است تا داعش مردان جوان را مجذوب سازند و به آنان بگویند که دختران باکره در انتظار ازدواج با آنان اند. او می افزاید که جنگجویان خارجی ستون فقرات داعش اند.

گزارش اخیر سازمان ملل متحد حاکی است که نزدیک به ۲۵ هزار جنگجوی خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان در جنگها در سرتاسر جهان شرکت دارند که عمده ترین بخش آنان در سوریه و عراق مستقر اند.

بنگورا بدرفتاری جنگجویان داعش را با زنان و دختران به کردار های قرون وسطی تشبیه کرده گفت که گروه دولت اسلامی می خواهد که جامعۀ را بسازد که بازتاب دهندۀ قرن ۱۳ باشد.

زینب بنگورا می گوید که با وصف خشونت بزرگ، اجتماعاتی مانند ایزدی ها از دخترانی استقبال می کنند که از ساحات زیر سیطرۀ داعش بر می گردند، به آنان پناه می دهند و پارچه های پراگندۀ زندگی شان را دوباره با هم وصل می کنند.

قرار است گروهی از کارمندان تخنیکی سازمان ملل متحد به زودی به منطقه سفر کنند و جزئیات طرحی را آماده سازند تا به قربانیان خشونت جنسی داعش کمک و رسیدگی صورت گیرد.

XS
SM
MD
LG