لینک های دسترسی

Breaking News

انجلینا جولی با پناهجویان افغان ابراز همدردی کرد


خانم جولی روز گذشته از کمپ مهاجران سوری در وادی البقاع لبنان دیدن کرد.
خانم جولی روز گذشته از کمپ مهاجران سوری در وادی البقاع لبنان دیدن کرد.

انجلینا جولی پت نمایندۀ ویژۀ کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان از نحوۀ تعامل کشورهای اروپایی با پناهجویان افغان انتقاد کرد.

این ستارۀ مشهور هالیوود در دیدار از کمپ پناهجویان در وادی البقاع لبنان گفت که جهان نباید به گونۀ برخورد کند که به یک بحران رسید‌ه‌گی کند و بحران دیگر را از نظر بیاندازد.

خانم پت با اشارۀ مشخص به سرگردانی پناهجویان افغان در اروپا گفت "وضعیت را با پاسخ قسمی به مشکلات نمی توان بهبود بخشید ... نمی توان افغانها را از میان سایر پناهجویان مجزا ساخت و یا پناهجویان را بر اساس دین از هم تفکیک کرد."

نمایندۀ ویژۀ ملل متحد در امور پناهندگان گفت که حکومتها باید برای رسیدگی به پناهجویان سوری و در کل بحران جهانی مهاجرت از خود رهبری خردمندانه نشان بدهند.

جنگ پنج ساله در سوریه خرابترین بحران بشری عصر کنونی خوانده شده است. این جنگ چهار میلیون و ۸۰۰ هزار شهروند سوریه را مجبور به ترک کشور شان کرده و منجر به بیجا شدن شش میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در داخل آن کشور شده است.

خانم جولی گفت که تنها از طریق فراهم آوری کمک به آسیب دیدگان و مصوونیت بخشیدن به فراریان جنگ نمی توان به بحران های جهانی رسیدگی کرد. او تاکید کرد که برای بحرانها راه حل دیپلوماتیک باید پیدا شود.

بیش از یک میلیون شهروند سوری در کمپ وادی البقاع لبنان به سر می برند که اضافه تر از نصف آنان حتا به نیازمندی های بسیار اساسی چون غذا، آب و سرپناه دسترسی ندارند.

ملل متحد گزارش داده است که بحران داخلی سوریه و سرازیر شدن سیل مهاجران سوری بار گرانی را بر منابع و زیربناهای همسایگان سوریه مانند لبنان تحمیل کرده است، کشوری که جمعیت مهاجران سوری در آن برابر به یک چهارم کل جمعیت کشور می باشد.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG